برگزاری مراسم عزاداری جوانان بنی هاشم با حضور1500 دانش آموز ناحیه 2

مراسم عزاداری جوانان بنی هاشم، با حضور بالغ بر 1500 دانش آموز مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در دبیرستان اقبال لاهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۴۱۵۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان، سید بهادر موسوی مدیر این ناحیه ضمن اعلام این خبر با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم گفت: هدف اصلی امام حسن (ع) و بوجود آمدن نهضت عاشورا در جهت احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شد، و حرکت امام حسین (ع) ریشه قرآنی داشته است و با اهداف فرهنگی که داشته است؛ قیام خود را آغاز کرده و حتی در زمان جنگ نیز دشمنان را راهنمایی می کرد تا به اشکال مختلف آنها را از انحرافی که داشتند؛ بازدارد ولی چون دشمنان شکمشان از حرام پر شده بود؛ حرف حق را نمی شنیدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حادثه کربلا در طول تاریخ تکرار نشدنی است خاطر نشان ساخت: هیچ کس در طول تاریخ قادر نبوده که حادثه ای همچون کربلا را تحمل نماید ولی امام حسین (ع) از این آزمایش بزرگ سربلند بیرون آمد.
موسوی همچنین گفت: دانش آموزان ما باید وقت گذاشتن در مجلس عزای امام حسین (ع) را ذخیره ای برای آخرت خود بدانند از جوانان بنی هاشم برای زندگی خود سرمشق بگیرید.
نظرعلی کیانی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در این خصوص گفت: در این مراسم که با حضور بالغ بر 1500 نفر از دانش آموزان دبیرستان های امام خمینی(ره)، اقبال لاهوری، هنرستان شهید مطهری و هنرستان فتح المبین برگزار شد؛ شرکت کنندگان با نوحه سرایی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار