معلم دزفولی برای همدردی با دانش آموزان نابینا با عصا به کلاس درس رفت

معلم مدرسه استثنایی دزفول برای همراهی و همدردی با دانش آموزان نابینای خود با عصای سفید راهی کلاس درس شد.

کد مطلب: ۴۱۴۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از خوزستان ، رحمان سلیمانی 36 ساله که از سال 1381 به عنوان معلم در مدارس عادی و استثنایی دزفول مشغول تدریس است از درب منزل خود در خیابان طالقانی کوی مدرس با عصای سفید و کمک دانش آموز نابینایش راهی مدرسه استثنایی بوعلی شد.
وی هدف از این اقدام را گرامی داشت روز جهانی عصای سفید عنوان کرد و گفت: با اینکار تلاش کردم تا افراد جامعه را متوجه مسائل و مشکلات جامعه نابینایان نمایم.

وی گفت: افراد نابینا به رغم محرومیت از نعمت بینایی دارای توانمندی بالایی بوده و جامعه باید به ظرفیت های این قشر توجه کند.

این معلم مدرسه استثنایی با اشاره به وجود حدود دو هزار فرد نابینا در استان خوزستان و 400 نفر در شهرستان دزفول که شناسایی شده اند اظهار کرد: روز جهانی عصای سفید باید در جامعه گرامی داشته شود اما این روز چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

سلیمانی افزود: با این اقدام از نزدیک با مسایل و مشکلات جامعه نابینایان آشنا شده و توجه مردم را نیز به این قشر جلب کردم.

وی تغییر باور مردم نسبت به افراد استثنایی را لازم دانست و گفت: جامعه باید به این باور برسد که افراد نابینا نیز مثل همه مردم جامعه دارای حق و حقوقی هستند که باید محترم شمرده شود.

وی گفت:در شرایطی که یک فرد سالم و برخوردار از نعمت بینایی نمی تواند برای مدت سه دقیقه با چشمان بسته فعالیت های روزمره خود را انجام دهد باید درک عمومی ، خرد جمعی و بینش جامعه را به سمت نابینایان جلب کرد.

این معلم از مسئولان تقاضا کرد برای کمک به حل مشکلات جامعه نابینایان گام برداشته و وارد عمل شوند تا کودکان کم بینا و نابینا ساماندهی شده و از توان بالای آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه یک فرد نابینا یک فرد بی مصرف در جامعه نیست گفت:شهرستان دزفول دارای چند نابینای نخبه است که دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشند و برخی نیز توان انجام کارهای پیچیده نرم افزاری کامپیوتر را دارند.

این معلم مدرسه استثنایی در پایان از مسئولان در خواست کرد هر خدمتی که می توانند برای این عزیزان انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار