لاریجانی در دیدار با پوتین:

روسیه در حل پرونده هسته‌ای ایران نقش سازنده داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس‌جمهور روسیه از نقش سازنده وی در حل و فصل پرونده هسته ای ایران تشکر کرد و گفت: کار با روسیه در شرایط جدید قطعا رو به گسترش خواهد بود.

کد مطلب: ۴۱۴۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، علی لاریجانی پس از اختتامیه اجلاس والدای سوچی روسیه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تشکر از مواضع پوتین رییس جمهور روسیه در اجلاس والدای، روابط تهران - مسکو را گسترده خواند و گفت: نقش‌آفرینی روسیه در منطقه و تلاش این کشور رابرای استقرار صلح و ثبات در منطقه موثر و مفید می‌دانیم.

وی از نقش سازنده پوتین رییس‌جمهور روسیه در حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران تشکر کرد و گفت: ارایه مدل مذاکراتی پنج بعلاوه یک پیشنهادی سازنده از طرف شما بود.

وی همچنین از کمک های روسیه به ایران در شرایط سخت تشکر کرد و افزود: ایران این کمک ها را فراموش نمی کند و دوستی تهران و مسکو نیز در شرایط جدید گسترده تر خواهد شد.

رییس مجلس با اشاره به تایید برجام از طرف مقام معظم رهبری گفت: کار با روسیه در شرایط جدید قطعا رو به گسترش خواهد بود.

پوتین: پرونده هسته ای ایران با منطق و مذاکره به اتمام رسید
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیزدر این دیدار، از دکتر لاریجانی خواست سلام گرم وی را به مقام معظم رهبری و همچنین دکتر روحانی رییس جمهور برساند.

وی با تاکید بر این‌که «پرونده هسته‌ ای ایران با منطق و مذاکره به اتمام رسید» گفت: گفت‌وگوی من با آقای روحانی در نیویورک بسیار سازنده بود و هم اکنون روابط مسکو و تهران در حال توسعه است.

وی همچنین با اشاره به نقش لاریجانی در پیشبرد حل موضوع هسته‌ای ایران، از زحمات رییس مجلس تشکر کرد.

وی همچنین گفت: هم اکنون ایران سهم سازنده ای در مبارزه با تروریسم به ویژه در سوریه دارد.

رییس جمهور روسیه گفت: اعتقاد داریم بدون مشارکت ایران در حل بحران سوریه، توفیقی به دست نمی آید و این مشارکت پایدار نخواهد بود.

وی هم‌چنین گفت: چند روز پیش با اسد رییس جمهور سوریه در مسکو دیدار داشتم و درباره حل موضوع تروریسم در منطقه گفت‌وگو کردیم که نتایج ان در دیدار مسؤولان وزارت خانه های خارجه چهار کشور بررسی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار