وزیر بهداشت عنوان کرد؛

تشکیل کمیته برای توریسم سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ایران کشوری بی رقیب در حوزه پیوند اعضاء در منطقه است، از تشکیل کمیته توریسم سلامت در این وزارتخانه خبر داد.

کد مطلب: ۴۱۴۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سیدحسن هاشمی افزود: ایران كشور زیبایی است كه بسیاری از منابع آن بكر و دست نخورده است و جاذبه‌های توریستی فراوانی دارد.
وزیر بهداشت با بیان این كه ما به طور بالقوه امكانات خوبی داریم، گفت: مهمترین مساله، دانش و مهارت پزشكی است كه ایرانیان از گذشته از این لحاظ در منطقه بهترین شرایط را داشته‌اند.

هاشمی با بیان این كه در حال حاضر 60 دانشگاه و دانشكده علوم پزشكی در كشور فعالیت می‌كنند، گفت: نوآوری‌های زیادی در این دانشگاه‌ها انجام می‌شود به نحوی كه در حوزه «پیوند عضو » تقریباً بی‌رقیب هستیم و در حال حاضر در یكی از بیمارستان‌های كشور سالانه 600 پیوند كبد انجام می‌شود كه چنین آماری را در هیچ جای دنیا سراغ نداریم.

وی گفت: در زمینه پیوند قلب، روده، پانكراس و كلیه نیز كه مورد نیاز مردم منطقه است شرایط خوبی را داریم.

به گفته وزیر بهداشت در حوزه نیروی انسانی وضعیت بسیار خوبی داریم ولی در مورد فضای درمانی به دلایل مختلف، زیرساخت‌هایمان نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

دکتر هاشمی با تاكید بر این كه در فضای پساتحریم فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از كشور فراهم شده ، گفت مشوق‌هایی نیز برای حضور آنها تعریف شده است و دولت بازگشت سرمایه را با یك سود منطقی تضمین می‌كند.

هاشمی گفت: هیچ مانعی برای حضور كمپانی‌های مختلف و شركت‌های زنجیره‌ای كه در نقاط مختلف دنیا دارای بیمارستان و مراكز درمانی هستند، در ایران وجود ندارد.
وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: اگر در کنار وجود نیروی انسانی متخصص ، فضای مناسبی نیز برای حضور سرمایه‌گذاران در کشور وجود داشته باشد، ، حتماً در صنعت توریسم حوزه سلامت، موفقیتمان بیشتر از گذشته خواهد بود.

وزیر بهداشت یادآور شد: در حال حاضر توریسم درمانی از كشورهای همسایه و مرزی آغاز شده است و افرادی از این كشورها با مراجعه به شهرهای شیراز، مشهد و تهران ،خدمات درمانی دریافت می‌كنند ولی معتقدم ظرفیت ایران در این زمینه بسیار بیشتر از اینهاست.

دكتر هاشمی تاكید كرد: نیاز است تا شركت‌هایی در این زمینه دایر شوند و آژانس‌هایی وجود داشته باشند تا بتوانند از مبدا تا زمان دریافت خدمت درمانی و بازگشت ، افراد را همراهی كنند.

وی یادآور شد: قیمت‌ها و هزینه‌های درمانی در كشور ما كاملاً قابل رقابت بوده و نسبت به سایر كشورهای اروپایی كمتر است و حتماً باید سطح ارائه خدمت نیز از لحاظ كیفیت بهتر باشد.

دكتر هاشمی گفت: معتقدم هنوز در زمینه صنعت توریسم درمانی، اول راه هستیم و با این كه داشته‌های خوبی داریم ولی هنوز نتوانسته‌ایم به خوبی از آنها استفاده كنیم.

وزیر بهداشت در ادامه از تشكیل كمیته‌ای متشكل از نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارتخانه‌های امور خارجه و كشور خبر داد و گفت: برای این كه بتوانیم توریسم سلامت را تشویق كنیم و بیمارانی را از كشورهای خارجی پذیرا باشیم، بیمارستان‌ها درجه‌بندی شده‌اند ولی معتقدم زمانی در این حوزه موفق خواهیم بود كه سرمایه‌گذاری خارجی هم داشته باشیم و بیمارستان‌های مدرن‌تری به ویژه در نقاط مرزی كشور ایجاد شود.

دكتر هاشمی با بیان این كه سالانه بیش از 120 هزار نفر برای ورود به كشور ویزا دریافت می‌كنند، گفت: در حال حاضر از كشورهای آذربایجان، بخشی از تركیه، عراق، لبنان و بخشی از مردم عربستان به كشورمان رفت و آمد دارند.
وی گفت: كشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برای تردد در كشور علاقه‌مند هستند و سابقه تاریخی خوبی در ذهن مردم این منطقه از خدمات پزشكی كه از ایران دریافت كرده‌اند، وجود دارد.
وزیر بهداشت با تاكید بر این كه این بازار به راحتی قابل دستیابی است، گفت: ممكن است توریست‌های دیگری نیز از نقاط دیگر جهان به دلیل متفاوت بودن قیمت خدمات درمانی در ایران و استفاده از دانش و مهارت جامعه پزشكی ایران مراجعه كنند كه در این زمینه باید تلاش زیادی كنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار