استاندار سیستان و بلوچستان:

بی طرفی، رعایت امانتداری و قانونگرایی شعار امسال انتخابات است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای انتخابات بستری را مستعد کنید که بی طرفی، رعایت امانتداری و قانونگرایی در آن موج بزند و اعتماد مردم به صندوق های رای ارتقا یابد که این امر یکی از خواسته های مهم رهبر انقلاب می باشد.

کد مطلب: ۴۱۳۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرنگار پانا از استان سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در همایش فرمانداران با اشاره به اینکه برداشتن تحریم ها باعث بوجود آمدن یک فرصت ناب برای استان می شود، بیان داشت: با توجه به فرصت بوجود آمده هر یک از فرمانداران باید به بهترین نحو ظرفیت های منطقه ای خود را بکار گیرند تا بتوانند با مساعدت هم، پایه گذار خدمتی ارزشمند به استان باشند .

یکی از اعمال مهم در این راستا ایجاد ستادهای جذب سرمایه گذاران با نقش آفرینی نیروهای بومی و ترغیب این افراد برای سرمایه گذاری در داخل استان می باشد .

وی در بحث توسعه روابط خارجی افزود: استان ما می تواند با استفاده از ظرفیت های خود، به عنوان یک نماینده از دولت جمهوری اسلامی، پایه گذار یک رابطه پایدار در کشور های همسایه باشد که این امر با راه اندازی کمیسیون هایی در هر شهرستان متشکل از نخبگان و فرهیختگان و صاحبان سرمایه و اثر، توسط مسئولین محقق شود .

هاشمی در رابطه با بارندگی های چند روز اخیر در استان خواستار پیگیری مسئولانه در جهت رفع مشکلات مردم ناشی از تجمع آب در معابر شد و تاکید داشت: تکرار این معضلات در سال های آتی نشان دهنده نگاه غیر مسئولانه مدیران اجرایی می باشد .

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: افزایش اتباع افغان به مرزهای شرقی کشور روند رو به رشدی داشته است که ناشی از تهدیدات و ناامنی ها در چند ایالت افغانستان است .

هاشمی بر آمادگی برای مقابله با شرایط بحرانی تأکید کرد و افزود: با گسترش دامنه تهدیدات در افغانستان، سایر استان های مرزی و یا حتی مرکزی کشورمان از این قضیه متأثر خواهند شد پس باید آمادگی برای مواجه و مدیریت جمع کثیری از جمعیت مهاجرین داشته باشید وی ارتقای توان مرزبانی و حمایت سایر یگان ها از مرزبانی را برای مدیریت مهاجرین افغان در مرزهای کشورمان خواستار شد .

همچنین افزود: می توان با درک شرایط بحران و ظرفیت سازی در اردوگاه های اسکان و اهتمام در مباحث قرنطینه ای و مدیریت صحیح از امنیت استان بصورت جدی صیانت کرد .

استاندار سیستان و بلوچستان در رابطه با سفرهای اخیر دولتمردان کشور به استان بیان کرد: با توجه به سفرهای اخیر دولتمردان کشور به استان و شکل گیری فعالیت های ارزشمند در جهت توسعه استان، نیاز به یک ستاد اطلاع رسانی برای آشکار شدن واقعیت ها بر مردم استان احساس می شود تا مردم استان از اقدامات صورت گرفته که ره آورد این سفرها می باشد مطلع گردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار