برگزاری نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» در روستای تکه نهاوند

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» به همت جوانان بسیجی روستای تکه شهرستان نهاوند در ایام محرم الحرام برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۴۱۲۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان همدان، کامران کریمی اظهار داشت: نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» روستای تکه با همکاری جوانان عضو پایگاه بسیج، کانون فرهنگی و هنری مساجد، کانون هلال‌احمر به مدت 20 سال است به شکل بسیار جالب و زیبایی در کنار گلزار شهدای این روستای ساخته می‌شود.
وی گفت: آنچه باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان ولایت مدار و مذهبی روستای تکه شده است استقبال بی‌نظیر مردمی و نسل جوان و دانش‌آموز جامعه است به‌طوری‌که سال گذشته و بر اساس آمار ثبت‌شده بیش از 25 هزار نفر از نقاط مختلف ایران از این نمایشگاه زیبا و تأثیرگذار بازدید کرده‌اند.
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: این نمایشگاه که به شکل نمونک گلی و در مقیاس کوچک‌تری وقایع از قبرستان بقیع تا قیام امام حسین(ع) را در شهر کوفه شام و میدان کارزار روایت می‌کند و مصالح به‌کاررفته در آن از سنگ، چوب و گل است که حال و هوای آن دوران را در ذهن انسان تداعی می‌کند.
وی بیان کرد: برای ساخت این نمایشگاه که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های استان همدان و غرب کشور است بیش از 50 جوان بسیجی به مدت 15 روز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و آن را در یک سالن سرپوشیده 700 مترمربعی در کنار گلزار شهدا آماده بازدید عموم مردم می‌کنند.
کریمی اظهار داشت: کار ساخت این نمایشگاه توسط اعضای بسیج پایگاه شهدای روستای تکه با کمک کانون هلال‌احمر و اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای این روستای 10 روز مانده به شروع ماه محرم آغاز و در 5 محرم آماده بازدید عموم مردم می‌شود.
وی افزود: در سال‌های اخیر برای ساخت این نمایشگاه به سبک معماری سنتی و قدیمی تعدادی از جوانان و بزرگان روستا به سرزمین وحی و عتبات عالیات سفر کردند تا کار مشابه‌سازی آن به واقعیت جامعه آن روزگار بیشتر نزدیک شود و تأثیرگذاری آن بر روی نسل جوان امروز بیشتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار