یزدان پناه در گفت و گو با پانا:

مسائل معیشتی ویژه ای برای معلمان عشایر دیده شده است

مدیرکل مدارس مناطق عشایر و مناطق توسعه نیافته گفت: اگر اساسنامه مدارس عشایری ابلاغ شود در آن چارچوبی در زمینه مسایل معیشتی ذکر شده و به استان ها ابلاغ خواهد شد.

کد مطلب: ۴۱۱۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد

علی نقی یزدان پناه ضمن بازدید از خبرگزاری پانا در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش در خصوص سختی معلمان عشایری و مشکلات حقوق آن ها، گفت: تعداد دانش آموزان عشایری 167 هزار و 358 نفر و تعداد کل کارکنان نیز 14 هزار و 864 نفر است.

وی ادامه داد: در مناطق عشایری 12 هزار معلم در دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم 12 هزار معلم داریم. معلمان مدارس عشایری به علت صعب العبوری و دوری از امکانات شهری باید از سختی جدا از معلمان عادی دیده شوند.
مقدار سختی کار معلمان عشایری
یزدان پناه اشاره کرد: اکنون این سختی کار جدا از معلمان عادی است اما از نظر ما رقم آن کم است. امتیاز کار معلمان عشایری 720، معلمان عادی 240 و معلمان ثابت 480 تومان است.
مدیرکل مدارس مناطق عشایر و مناطق توسعه نیافته افزود: اساسنامه ای که مصوب شده است در آن بیتوته و سختی کار معلمان عشایری دیده شده اما این اساسنامه هنوز توسط دکتر روحانی ابلاغ نشده و ما نیز قادر به اجرای مفاد آن نیستیم.
وی ادامه داد: اگر اساسنامه مدارس عشایری ابلاغ شود در آن چارچوبی در زمینه مسایل معیشتی ذکر شده و به استان ها ابلاغ خواهد شد.
به معلمان عشایری نگاه ویژه شود
وی با اشاره به اینکه معتقدیم باید به معلمان عشایری نگاه ویژه شود، گفت: مهم ترین دستاورد آموزش و پرورش در این 2 سال تصویب اساسنامه است تا پس از امضای آن، اقدام خوبی در حوزه معیشتی معلمان انجام دهیم.
یزدان پناه در پایان اضافه کرد: پیش نویس بندهای این اساسنامه آماده است پس از تایید، شیوه اجرایی آن به استان ها ارسال و امسال اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار