محور اصلی تحول در آموزش و پرورش معلمان هستند

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان در جمع کادر اداری و نماینده معلمان مدارس شهرستان خرمدره با اشاره به سند تحول بنیادین گفت : این سند نقشه راه آموزش و پرورش است و مطابق با این سند باید دانش اموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت نماییم دانش آموزانی که بتوانند با تعهد و تخصص آینده ایران اسلامی را به خوبی معماری نمایند.

کد مطلب: ۴۱۰۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا زنجان، "مرتضی تمجیدی" با اشاره به ضرورت تغییر در رویکردهای آموزشی در مدارس اظهار داشت: تغییر در مدرسه با تغییرمعلمان اتفاق می افتد چرا که محور اصلی تحول در آموزش و پرورش معلمان هستند.

وی افزود: معلمان محور اصلی پیشرفت و ستون تحول هستند و باید همواره اطلاعات حرفه ای خود را به روز کنند .

اصلاحات اقتصادی و فرهنگی جامعه با اصلاح آموزش و پرورش ممکن است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید متناسب با نیازهای جامعه پیش برویم و همواره خود را به روز کنیم .

این مقام مسئول افزود: در مطالعات انجام شده، جامعه بیشترین اعتماد را به معلمان دارند .

تمجیدی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در اصلاح اقتصاد و فرهنگ جامعه گفت : هر گونه اصلاح فرهنگی و اقتصادی در جامعه با اصلاحات آموزشی اتفاق می افتد و مقدمه تولید دانش و ثروت، اصلاحات آموزشی است و پیشرفت در اقتصاد و فرهنگ از مدارس شروع می شود .

وی افزود: باید آموزشگاه ها را به سازمان یادگیرنده تبدیل کنیم و تغییرات اساسی در نحوه آموزش ایجاد کنیم .

بازدید از فضاهای آموزشی خرمدره

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه حضور خود در شهرستان خرمدره از تعدادی آموزشگاه و کانون فرهنگی تربیتی خرمدره بازدید کرد. تمجیدی در این بازدیدها اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات لازم شاهد بازسازی و بهسازی فضاهای آموزشی در این شهرستان باشیم .

رشد همه جانبه دانش آموزان ضرورت و نیاز امروز جامعه

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه با حضور در همایش " ما زنده ایم " که با حضور دانش آموزان دختر خرمدره ای برگزار می شد گفت: در کنار علم آموزی باید به رشد اخلاقی و پرورشی خود نیز بها دهیم چرا که رشد همه جانبه دانش آموزان یک ضرورت است وی از دانش آموزان خواست تا در کنار فراگیری علم و دانش به یادگیری اصول اخلاقی و پرورشی نیز همت بگمارند .

وی با اشاره به ضرورت رشد همه جانبه دانش آموزان گفت: رشد تک بعدی زمینه ساز مشکلات و آسیب های اجتماعی خواهد بود بنابراین رشد همه جانبه دانش آموزان یک ضرورت انکار ناپذیر است و آموزش و پرورش تلاش می کند تا با برنامه ریزی مطلوب زمینه رشد همه جانبه دانش آموزان را فراهم کند.

/طوماری/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار