عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت و گو با پانا:

تهدیدصالحی و ظریف قابل پیگیری است/ مجبورشدم جلو حمله به صالحی را بگیرم

اسدالهی از نمایندگان آرام و بی حاشیه مجلس شورای اسلامی است، اما روز گذشته نقش پررنگی را در جلسه صحن علنی مجلس بازی کرد. او در مقابل یورش دخیل عباس زارع زاده مهریزی به سمت تریبون ایستاد و وی را محکم گرفت تا به سمت صالحی که در حال ارائه نطق بود حمله نکند.

کد مطلب: ۴۰۹۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد

این نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پانا، در این خصوص می گوید: در فضای روز گذشته مجلس بی اخلاقی ها زیاد بود و برخی از نمایندگان حرمت، شان و جایگاه مجلس را آن گونه که باید حفظ نمی کردند. اگر در مخالفت نظر آن ها کسی اظهار نظر می کند و حرف می زند، باید به حرف های او گوش کنند و جواب او را از تریبون یا زمانی که در اختیارشان قرار دارد، بدهند.

وی با اشاره به دلایل واکنشش نسبت تندروی برخی نمایندگان بیان می کند: متاسفانه زمانی که آقای صالحی در حال صحبت بود، 2-3 نفر آمدند تا به طرف او حمله کنند که من مجبور شدم آن ها را بگیرم که به سمت تریبون نروند.

اسدالهی می گوید: صالحی را مدت هاست که می شناسم. او آدم سیاسی نیست و بر مبنای اعتقاداتش صحبت می کند. صالحی چهره ای علمی است و قطعا با دیانتی که دارد، در این زمینه منافع ملی را فدای چیز دیگری نمی کند. به هر حال انسان متخصصی مانند صالحی بهتر می تواند ما را به اقناعی برای رای دادن برساند؛ من داشتم به حرف های او گوش می دادم که دیدم چند نفر با خوی بسیار تند پرخاش می کنند و به سمت او می روند که به همین خاطر جلوی آن ها را گرفتم.

این نماینده مجلس این شیوه برخورد در مجلس را روش نامناسبی برای کسب رای می داند.

او اضافه می کند: مجلس به تعبیر حضرت امام(ره) برابر با فضایل ملت است و نباید کاری کنیم که با غوغاسالاری و جوی سنگین نظرات خود را تحمیل کنیم.

برخی نمایندگان در اثنای بررسی کلیات طرح برجام، سخن از دیکتاتور بودن لاریجانی می گفتند که اسدالهی در این خصوص معتقد است: موافقان و مخالفان در روز گذشته صحبت های خود را کردند و دکتر لاریجانی اجازه تذکر را بیش از همیشه به نمایندگان داد و همه توانستند اظهار نظر کنند و موافقت و مخالفت خود را اعلام کردند و حتی اگر توجه کرده باشید، بیشترین تذکر ها را مخالفان طرح برجام داشتند.

او که عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز هست، در خصوص تهدید و پرخاش چند نماینده از جمله روح الله حسینیان می گوید: این فضا اصلا در شان ملت نبود؛ توقع ملت آن است که نمایندگان در چارچوب اخلاق عمل کنند. این بحث هم می تواند در صورتی که شکایت شود، در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح شود که البته آقای حسینیان هم که خودشان عضو هیات هستند در این مورد نمی تواند داوری کند، چون شکایت از خود ایشان خواهد بود.

به گزارش پانا، عکس های زیر متعلق به جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی است. آنجا که زارع زاده مهریزی به سمت صالحی یورش می برد و روح الله حسینیان در کنار ظریف و صالحی حاضر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار