استاندار هرمزگان خبر داد

نیروهای قراردادی‌ در مناصب مدیریتی بکار گرفته می شوند

استاندار هرمزگان از ارسال بخشنامه‌ای خبر داد که از این پس کارمندان قراردادی نیز می‌توانند پست‌های مدیریتی داشته باشند.

کد مطلب: ۴۰۷۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد

جاسم جادری در سفر یک روزه که به شهرستان پارسیان داشت ،به حکم انتصاب فرماندار پارسیان اشاره کرد و اظهار داشت: علت تأخیر حکم فرماندار پارسیان که چند ماهی به عنوان سرپرست فعالیت می‌کرد، قراردادی بودن وی بوده است.

وی ادامه داد: صدور بخشنامه‌ای مبنی بر استفاده از نیروهای قراردادی در این راستا گره‌‌گشا شده، و حتی از این به بعد می‌توان دیگر نیروهای قراردادی را در بخش‌های مدیریتی مورد استفاده قرار داد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: بر اساس شاخص‌هایی که داریم شهرستان پارسیان از نظر داشتن زیرساخت بر اساس گزارشات جزو بهترین‌ها در استان است.

وی با بیان اینکه مشکلات در شهرستان‌های شرقی استان به مراتب بیشتر از غرب استان به ویژه پارسیان است، از تکمیل و راه‌اندازی اداره ثبت اسناد شهرستان پارسیان طی روزهای آینده خبر داد.


استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به منطقه مورد نظر برای استقرار صنایع انرژی‌بر پارسیان اشاره و گفت: مدیریت این صنایع قبلاً زیرنظر شهرستان لامرد در استان فارس بود که در این راستا تلاش شد مدیریت نیمه مستقل سابق در این منطقه صنعتی، به شهرستان پارسیان واگذار شود.


جادری با بیان اینکه اکنون در حال تفکیک ردیف بودجه‌ای برای صنایع انرژی‌بر پارسیان هستیم، اضافه کرد: از طرف دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی پیشنهاد شد که منطقه صنایع انرژی‌بر پارسیان و لامرد ادغام و منطقه آزاد بشود که کماکان در حد یک پیشنهاد باقی مانده است.


وی با بیان اینکه از فرماندار پارسیان پیگیری دو مطلب را مورد انتظار داریم، اظهار داشت: در حال حاضر در تمام شهرستان‌های کشور به دلیل وضعیت کشور، اعتبارات ناچیزی در اختیار داریم، بنابراین از فرمانداران انتظار داریم با ابتکار و توجه به بخش خصوصی به سمت و سوی سازندگی حرکت کنند.


جادری با بیان اینکه در بعد توسعه سرمایه‌گذاری‌ها، پنج استان کشور به عنوان پایلوت و تجربه دیده شده‌ که یکی از آنها استان هرمزگان است.


استاندار هرمزگان گفت: در همین راستا ظرفیت‌های استان معرفی شده و از بین 31 استان کشور از شرایط خوبی برخوردار است.


وی ادامه داد: در طرحی‌ دیگر، استان‌هایی که بدون وابستگی به خزانه مرکزی خودشان را می‌توانند اداره کنند، به شرط اینکه اختیار به استان داده شود، می‌توانند کسب درآمد کنند و برای عمرانی و آبادانی بیشتر هزینه کنند.


جادری، با بیان اینکه در سال گذشته، درآمد استان به 12 هزار میلیارد تومان رسیده که از این میان گمرکات 10 هزار میلیارد تومان به خزانه واریز و از محل ارزش افزوده نیز دو هزار میلیارد واریز شده است.


وی با بیان اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در شهرستان فعالیت می‌کنند نباید درگیر موضوعات اداری بشوند، تصریح کرد: باید به سمتی رفت که از مشارکت مردمی و درآمدهای محلی درآمد کسب و هزینه کنیم.


به گفته استاندار هرمزگان، مشارکت بخش خصوصی نجات دهنده اقتصاد کشور است و تا زمانی که تکیه بر بودجه‌های محدود دولتی باشد وضعیت این اینگونه باقی می‌ماند.


جادری با بیان اینکه کل اعتبار استان برای سال‌جاری برابر با 192 میلیارد است، گفت: هفت ماه از سال گذشته و تخصیص این میزان از اعتبارات استان به کمتر از 40 درصد می‌رسد.

خبرنگار:محمدرضاماجدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار