باستان شناسان کودک در گیلان تجلیل می شوند

رئیس روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: با توجه به اهمیت نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از میراث فرهنگی در نسل جدید ، کودکان باستان شناس استان که پیش تر در دوره های آموزشی این رشته حضور یافته بودند تجلیل می شوند.

کد مطلب: ۴۰۷۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،فرشید شهبازی گفت:میراث فرهنگی ملموس و ناملموس جزو تفکیک ناپذیر زندگی هر انسانی است، و از همین رو حفاظت و صیانت از این مقوله مهم بر عهده تک تک افراد جامعه است.
وی ادامه داد: در این میان کودکان به عنوان آینده سازان سهم ویژه ای در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی کشور بر عهده دارند و آموزش از نگاه کودکان یکی از بهترین روش هایی است که می توان مفاهیم این مقوله را به کودکان منتقل کرد.
وی اظهار کرد: نخستین دوره 'کودک باستان شناس' گیلان در موزه چای ایران در شهرستان لاهیجان برگزار شد؛ و این بار مراسم تجلیل از این کودکان روز جمعه هفدهم مهرماه در بقعه شیخ زاهد گیلانی این شهرستان انجام می شود.
شهبازی افزود: یک دوره آموزشی با هدف آموزش کودکان با رشته باستان شناسی و تربیت راهنمایان موزه برگزار شد؛ و در این کارگاه آموزشی کودکان با رده سنی 9 تا 12 سال با شغل باستان شناسی و ابزار کار و روش کار آشنا شدند.
وی اضافه کرد: این دوره آموزشی به صورت سه دوره کارگاه آموزشی تئوری و یک بازید عملی از بهمن ماه 93 آغاز و در اردیبهشت 94 به پایان رسید و هم اینک بمناسبت هفته کودک ضمن تجلیل از این کودکان گواهینامه طی دوره نیز به آنان اهدا می شود.
وی تاکید کرد: گردشگری و حفاظت از آثار تاریخی یک موضوع فرابخشی است و کودکان می بایست آن را در حد لزوم فرا گیرند.
15 تا 21 مهر ماه هفته ملی کودک نام گذاری شده و شعار روز جهانی کودک امسال به عنوان 'دنیا با لبخند کودکان زیباست' انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار