نماینده ولی فقیه كلانشهرتبریز :

صادرات فرش مى تواند جایگزین خوبى براى نفت باشد

نماینده ولی فقیه وامام جمعه تبریز در مراسم اعلام تبریز به عنوان شهرجهانى فرش گفت :صادرات فرش مى تواند جایگزین خوبى براى نفت باشد .

کد مطلب: ۴۰۷۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی ، آیت الله مجتهد شبسترى ضمن اشاره به جایگاه هنر و صنعت در دین اسلام، گفت: در قرآن كریم واژه و عبارت صنعت ٦ بار مورد استفاده قرار گرفته و این موضوع، گواه أهمیت و قداست هنر و صنایع دستى است و بیانگر این نكته كه خداوند متعال صاحب حرفه و صاحب هنر أمین و درستكار را دوست مى دارد.
وی جلب مشاركت عمومى در رونق حرفه های مختلف را مؤثر دانست و افزود: كمك ها و مشاركت هاى شهروندان در زمینه تشكیل تعاونى براى حرف گوناگون و ارائه كمك هاى فكرى موجب پیشرفت و دوام و بقاى جامعه مى شود.
نماینده ولى فَقِیه در استان متذكر شد: برای مدیریت بهینه جامعه كشور، رواج صنعت و تولید به عنوان یك أصل مورد تاكید مقام معظم رهبرى و دولت محترم است كه بایدمسوولین این مهم را پیگیری كنند.
امام جمعه تبریز در ادامه به ارزش فرش و مشكلات بافت آن اشاره و تصریح نمود: تبریز شهر هنرمندانی است كه با وجود سختى های این هنر همچنان به تولید فرش هاى با ارزش و زیبا مى پردازند.
آیت الله مجتهد شبسترى در بخش دیگرى از سخنان خود به موضوع صادرات فرش و أهمیت آن پرداخت و گفت: تا چند سال پیش صادرات فرش به ممالك اروپایی از رونق خوبى برخوردار بود؛ اما متاسفانه در حال حاضر با ركود نسبى در این حوزه مواجه هستیم كه امیدوارم دولتمردان و نمایندگان مجلس در راستای رونق مجدد صادرات فرش تدابیرى بیندیشند.
وی صادرات فرش را جایگزین مناسبی براى صدور نفت دانست و تاكید كرد: صنعت فرش و عواید آن مصداق مناسبی براى اقتصاد مقاومتى است و امیدواریم با تقویت تولید و صادرات فرش بتوانیم وابستگى اقتصاد كشور به نَفت را كمتر كنیم.
امام جمعه تبریز همچنین به نقش فرش و تولید آن در جامعه تبریز اشاره نمود و یادآور شد: ركودى كه درصنعت فرش ایجاد شده موجب بیكارى و قطع روزى تعداد زیادى از بافندگان فرش شده است كه انشالله با انتخاب تبریز به عنوان شهرجهانى فرش از سوى شوراى بین المللى صنایع دستى و تحركى كه به واسطه این انتخاب ایجاد مى شود، شاهد از بین رفتن مشكلات فوق باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار