مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

ستاد مدیریت بحران در شهرداری های استان اردبیل تشکیل می شود

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری های سطح این استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۰۷۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل ،علی اسلامی گفت: حدود 64 درصد جمعیت استان اردبیل بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال 1390 ساکن شهرها هستند که باید برای آنها برنامه داشته باشیم. وی افزود: حادثه هایی مانند زلزله و سیل با توجه به تراکم جمعیت می تواند خسارت های مالی و حتی تلفات جانی قابل توجهی در مناطق شهری داشته باشد، از این رو شهرداری ها نیز باید مدیریت بحران را در پروژه های عمرانی و فعالیت های خود مدنظر داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: برخی شهرداری ها موارد موثر در مدیریت بحران را در نظر می گیرند اما هنوز نتوانستیم شهرداری اردبیل را در این زمینه قانع و با خود همراه کنیم که نتیجه آن را در آب گرفتگی معابر مرکز شهر یا ساماندهی رودخانه بالیخلو شاهدیم. وی با اشاره به اقدام های صورت گرفته از سوی این اداره کل طی سال گذشته گفت: 830 میلیارد ریال در جریان سفر رییس جمهوری به استان اردبیل ابلاغ و 753 میلیارد ریال آن اختصاص یافت که حدود 530 میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی شهری و روستایی و 150 میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات صرف شد.

اسلامی اقدام های صورت گرفته را چنین تشریح کرد 'تجهیز محل نصب رادار هواشناسی در شهرستان گرمی، تجهیزات اطفای حریق جنگل ها (روت فایر)، احداث آشیانه بالگرد امدادی هلال احمر، تگرگ زدایی مه به صورت آزمایشی سال گذشته در مشگین شهر و امسال نیز در خلخال انجام می شود.'

وی همچنین اضافه کرد: خرید سرویس های بهداشتی، نانوایی، جایگاه های سوخت و پست برق سیار، خرید نردبان 52 متری برای شهرداری اردبیل، احداث یه پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در شهرستان های مشگین شهر، پارس آباد و خلخال از دیگر اقدام های این اداره کل طی سال گذشته بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: اعتبارها در سال 1392 حدود 45 میلیارد ریال بود که جهت پیشگیری از حوادث غیرمترقبه طی سال جاری 88 میلیارد ریال اختصاص یافت و اعتبار اختصاص یافته در سال گذشته یک استثنا بود.

وی عنوان کرد: براساس برنامه پنجم توسعه باید پنج درصد از بودجه عمومی دولت باید به مدیریت بحران اختصاص می یافت اما پول ها در جای دیگری هزینه شد در حال که اگر این مبلغ به محل مورد نظر اختصاص می یافت، کل کشور از نظر مدیریت بحران متحول می شد.

اسلامی تاکید کرد: پیش تر اعتبارها در اختیار معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری قرار می گرفت و در عمل پولی به ما نمی رسید اما طی سال های اخیر تلاش شده وزارت کشور هم در این زمینه ورود کند.

وی ادامه داد: با وجود همه مشکل های پیش رو طی سال جاری نیز تجهیز کارگروه ها، بیمه اموال منقول و غیرمنقول دستگاه های دولتی، تجهیز مرکز نظارت مدیریت بحران استان، دوگانه سوز کردن تاسیسات حرارتی دستگاه ها و نانوایی ها، بیمه کشاورزی و واحدهای تجاری و مسکونی، آموزش همگانی از طریق ظرفیت هلال احمر و اجرای مانورها فارغ از چارچوب های رایج در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل طی سال گذشته بیش از 13مورد حادثه غیرمترقبه حدود 120 هزار میلیارد ریال به این استان خسارت وارد کرد که بیشترین آنها از ناحیه سرمازدگی، خشکسالی و سیل بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار