رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد:

تولید رادیوداروها براساس استانداردهای بین المللی جی ام تی

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به این که اکنون در شاهراه تولید علم و فناوری قرار گرفته ایم گفت: باید سرعت رشد علمی کشور را افزایش دهیم.

کد مطلب: ۴۰۶۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، علی اکبر صالحی روز دوشنبه در حاشیه آغاز به کار هشتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در نمایشگاه بین المللی تهران افزود: اگر بخواهیم پیشرفت های علمی کشور را بدون هیچ شعار و گزافه ای رصد کنیم می توانیم به لحاظ شاخص های علمی، تعداد مقالات علمی و تعداد تحقیقاتی که منجر به فناوری شده است را در شاخص ها و آمارهای بین المللی به دست آوریم.
وی بیان کرد: با نظاره بر شاخص ها و آمارهای بین المللی می توانیم متوجه شویم که این ملت بزرگ در 36 سال بعد از انقلاب با وجود قیدها و شرط ها و محدودیت ها چه دستاوردهایی را داشته اند.
صالحی با اشاره به این که نیاز ما بر اختراع است، اظهارکرد: این تحریم ها باعث شد ملت ایران سرپا بایستد و نیازهای خود را تامین کنند، الان این ملت می تواند با افتخار بگوید در عرصه های نانو، بایو، تکنولوژی هسته ای، آی تی و هوا فضا قدم های بلندی را برداشته است.
وی یادآور شد: براساس شاخص های بین المللی شرایط کشور ما شرایط بسیار خوبی در حوزه های یاد شده است.
وی گفت: براساس شرایط پیش آمده دانشمندان ما نیاز دارند بیش از این با ارتباط بین المللی که در آینده پس از سرانجام رسیدن برجام انجام خواهد شد، براساس ارتباطات بین المللی بتوانند سقف پرواز و رشد خود را بلندتر کنند.
وی یادآور شد: ما اکنون راه را یاد گرفته ایم و توانسته ایم از گردنه ها عبور کنیم، الان راه برای ما یک شاهراه شده است و باید سرعتمان را در این مسیر زیاد کنیم، هدف را می دانیم، مقصد را می دانیم و الان که در این شاهراه قرار گرفته ایم باید سرعت رشد علمی را زیاد کنیم.
صالحی یادآور شد: باید از دیگران بیاموزیم و به دیگران نیز آموزش دهیم شرایط بسیار امیدبخشی در کشور وجود دارد و قطعا بعد از چند ماه جوانه های این امیدها برای همه آشکار خواهد شد.
صالحی در پاسخ به این که چه تعداد رادیو دارو در حال تولید است؟ افزود: تعدادی رادیو دارو در سازمان انرژی اتمی تولید و به لیست تولیدات اضافه شده است؛ما به دنبال تولید رادیو داروها براساس استانداردهای بین المللی جی ام تی و عرضه بین المللی آن هستیم.
هشتمین جشنواره فناوری نانو از 13 تا 16 مهرماه با حضور 133 شرکت فعال در این حوزه در نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار