کودک شاد امروز، انسان خلاق فرداست

خبرگزای پانا: نویسنده و بازیگر نمایش ˝جادوگر کوچولو˝ گفت: برای داشتن فرداهایی بهتر نیازمند کودکان شاد هستیم.

کد مطلب: ۴۰۶۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد

هادی حسنعلی در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: اساس نمایش ما قصه ای است، آلمانی که دو نفر از مترجمان خوب ما جناب آقای نعمتی و سرکار خانم سپیده خلیلی در دو نشر مختلف آن را چاپ کرده اند که رمان بسیار مهمی است.
وی افزود: قصه رمان بسیار جالب بود، اما نحوه نوشتار رمان برای قصه تا روی صحنه متفاوت بود که زمانی را از ما گرفت. بعد از آن ما با بچه ها به گفت و گو نشستیم و به نتایجی در مورد کاراکتر ها و شیوه های اجرایی توسط کارگردان رسیدیم. سپس من صحنه بندی کردم و هر صحنه را بعد از طراحی اجرا می کردیم تا نمود آن را ببینیم. تقریبا پنج بار متن را بازنویسی کلی کردیم و آن را بعد از اجرای عموم هم تغییر دادیم.
وی درباره بزرگترین هدف نمایش گفت: ما می خواهیم به بچه ها بگوییم که اگر بخواهند کاری را انجام دهند می توانند. مهارت ها را هم می توان هم برای خوبی ها استفاده کرد وهم برای بدی ها. انتخاب با شماست. وقتی دانش انجام کاری را دارید می توانید آن را در بهترین حالت ها استفاده کنید.
وی ادامه داد: تقسیم بندی تئاتر همیشه به ما کمک می کند. چون ما به این صورت تاکیید می کنیم بر اینکه هر سنی ویژگی خاص خودش را دارد و بنا بر ویژگی خاص خودش، نمایش خاص خودش را می خواهد. بنابراین نمی توانیم بپذیریم که یک کودک شش ساله مانند یک نوجوان 14 ساله فکر کند، پس نیاز متفاوت، فکر متفاوت و تئاتر متفاوتی دارد.
وی در پایان گفت: گروه خوبی داشتیم و بسیار امیدوارم روزی برسد که هر بچه ای در دوران کودکیش تئاتر دیده باشد. تاکید می کنم که ما برای بچه ها اینجا هستیم نه فقط برای جشنواره و جایزه. ما همگی به شور و نشاط بچه ها نیازمندیم و نه جایزه.

/ستاره عصاریها/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار