تشریح ماموریت‌های مهم پلیس راه آهن

خبرگزاری پانا: رئیس پلیس راه آهن کشور، از کاهش ۳۹ درصدی سرقت های خرد در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۴۰۳۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار امیر رحمت الهی در حاشیه نشست تخصصی معاونان و روسای پلیس راه آهن تابعه، گفت: پلیس راه آهن یکی از قدیمی ترین واحدهای نیروی انتظامی است که قدمت آن به سال ۱۳۰۴ بر می گردد که در سال ۱۳۱۷ به صورت سراسری و در سال ۱۳۷۸ به صورت متمرکز با ساختاری تعریف شده، راه اندازی شد.

وی افزود: هم اکنون، حدود ۵ هزار شرکت با راه آهن طرف قرارداد هستند و به طرق مختلف خدمات ارائه می دهند و همین امر باعث افزایش مسئولیت پلیس می شود.

رئیس پلیس راه آهن کشور بیان کرد: راه آهن یک سازمان چند وجهی و با پیچیدگی های زیاد است و هم اکنون امنیت ۱۳ هزار کیلومتر خطوط ریلی از سوی این پلیس تامین می شود؛ همچنین در سند ۲۰ ساله چشم انداز کشور مسائل امنیتی- دفاعی تعریف شده است که به موضوع امنیت راه آهن تاکید دارد.

سردار رحمت اللهی با بیان اینکه در حوزه پلیس پیشگیری ۱۰۰ کلانتری و پاسگاه و ۱۴ معاونت و مدیریت ستادی وجود دارد؛ ماموریت های مهم حوزه راه آهن را ماموریت انتظامی، حفاظت تاسیسات و املاک قانونی راه آهن، راهبردهای اجرایی، ماموریت های محوله و... برشمرد. این مقام انتظامی در ادامه به اهمیت روحیه و ارتقاء منزلت اجتماعی پرسنل و خانواده آنها اشاره کرد و گفت: یکی از امتیازات مهم، موضوع معیشت و مسکن کارکنان است که در این زمینه خانه های سازمانی را افزایش داده ایم به طوریکه یک سوم پرسنل ما از لحاظ مسکن بی نیاز هستند.

وی دیگر فعالیت های این پلیس را طرح های ساماندهی اماکن متروکه، افراد معتاد و ولگرد، زیبا سازی حاشیه راه آهن، آموزش حاشیه نشینان، تولید کلیپ و فیلم های آموزشی برای مسافران و... اشاره کرد.

سردار رحمت اللهی افزود: تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در سال ۹۳ یکی از عملکردهای مهم این پلیس است بطوریکه در نیمه نخست امسال سرقت های خرد نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد کاهش داشته که این یک رکورد محسوب می شود.

وی با اشاره به نمایش ویژه نامه اقدامات پلیس راه آهن به صورت اتوماسیونی و تدوین سرودی که در آن مسئولیت و ماموریت های پلیس راه آهن بازگو شده، گفت: سال گذشته در هفته ناجا، قطار «نظم و دوستی» راه اندازی شد و قرار است امسال همزمان با هفته ناجا در ۱۱ یگان شروع به فعالیت کند.

ارسال به

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار