اختصاص10میلیارد ریال بن کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

خبرگزاری پانا:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اختصاص ده میلیارد ریال بن کتاب به سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۴۰۳۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،علی‌اکبر صفی‌پور در نشست خبری با موضوع نمایشگاه کتاب تبریز، ضمن اظهار این مطلب خاطرنشان کرد: بن‌ کتاب اختصاص یافته با 20 درصد تخفیف توزیع می‌شود و ناشران نیز بین 10 تا 20 درصد تخفیف اعمال خواهند کرد و در کل مراجعه کنندگان به نمایششگاه کتاب تبریزمی‌توانند کتابهای مورد علاقه‌ی خود را با 30 الی 40 درصد تخفیف تهیه نمایند.

وی گفت: در نمایشگاه کتاب امسال 25 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در اختیار غرفه‌داران قرار می‌گیرد که در این فضا 828 ناشر داخلی با 103 هزار عنوان کتاب حضور دارند.

وی افزود:‌ برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور چند صد ناشر برتر از سراسر کشور در تبریز مهمترین رویداد فرهنگی استان و منطقه بوده و این نمایشگاه نه تنها توانسته نظر مخاطبان استان را به خود جلب کند بلکه هر ساله در همین ایام علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از استان‌های همجوار نیز برای بازدید از این نمایشگاه به تبریز می آیند .

صفی‌پور تاکید کرد: به طور کلی می‌توان گفت نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به عنوان ماندگارترین دستاورد فرهنگی استان به یک مطالبه‌ی عمومی تبدیل شده واستقبال مردم از این نمایشگاه رسالت متولیان فرهنگی جامعه را در برگزاری گسترده تر آن سنگین تر می‌کند.

وی افزود: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز امسال به همراه سه نمایشگاه بزرگ دیگر در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود که این نمایشگاهها عبارتند از سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و سومین نمایشگاه قرآن کریم که هر یک از این نمایشگاهها به نوبه‌ی خود از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با ادبیات انقلاب و کتاب‌های خاطرات دوران جنگ، دفاع مقدس و دستاوردهای آن، احیای فرهنگ شهادت‌طلبی و انتقال مفاهیم دوران دفاع‌ مقدس برگزار می‌شود و به این معناست که ناشران دفاع مقدس از سرتاسر ایران حضور پیدا می‌کنند تا برای مردم استان هم یک دسترسی آسان فراهم شود و هم اینکه علاقه‌مندان به حوزه دفاع مقدس بتوانند با سهولت کتاب ‌های این حوزه را تهیه کنند.

وی تصریح کرد: سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تبریز نیز با هدف فراهم کردن محیطی به منظور ایجاد همدلی و هم افزایی بین پدید آورندگان آثار دیجیتالی، توسعه فرهنگ‌سازی استفاده از رسانه‌های دیجیتال، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و امکان عرضه آسان محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال برگزار می شود و در این نمایشگاه تولید کنندگان، آخرین محصولات و آثار تولیدی خود را در بخشهای اصلی نرم‌افزارهای ‌چند رسانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، پایگاه‌های ‌اینترنتی و بازی‌های رایانه‌ای به نمایش خواهند گذاشت.

صفی‌پور گفت: نمایشگاه قرآن و عترت نیز با آخرین تولیدات حوزه علوم دینی برپا شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد و برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حرکتی مطلوب برای بهره مندی علاقه‌ مندان از آثار تولید شده در این حوزه است.

گفتنی است سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز نهم تا سیزدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز رگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار