احتکار مسکن مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نیست

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: پدیده احتکار مسکن و مسکن‌خواری مورد تایید ما نیست.

کد مطلب: ۴۰۳۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، علی چگنی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اصطلاح مسکن‌خواری به لحاظ علمی واژه درستی نیست؛ اظهار داشت : وقتی از زمین‌خواری یا دریاخواری بحث می‌شود به این علت است که فردی مکانی را که حدود و ثغور خاصی ندارد به مالکیت خود درمی‌آورد؛ اما «مسکن»، حدود و ثغور و مالک دارد و مالک مسکن یا در آن ساکن است یا واحد مسکونی خود را خالی گذاشته و در آن را قفل کرده است؛ به هر حال هیچ فردی بدون اجازه مالک نه می‌تواند به آن وارد شود و نه می‌تواند در آن دخل و تصرف کند.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: وقتی واحدهای مسکونی فروخته یا اجاره داده شود همه این کارها با اجازه مالک رخ می‌دهد و نقل و انتقال ملک به صورت قانونی انجام می‌شود؛ بنابراین ما اعتقادی نداریم که در بازار مسکن چنین فعالیت‌های پنهانی وجود دارد.
وی افزود: بیشتر فروشندگان و تولیدکنندگان مسکن در فضای کنونی کشور با معضل کمبود مشتری و خریدار روبرو هستند و در نقاط مختلف کشور بازار مسکن در رکود است؛ تعداد کمی پروانه ساختمانی صادر می‌شود و تولیدات گذشته مسکن نیز آماده عرضه به بازار است و همین موضوع سبب وضع مالیات بر خانه‌های خالی شده است.
چگنی خاطرنشان کرد: ممکن است نهادی وارد بازار شود و به قصد انباشت مسکن ، تعدادی خانه خریداری کند که اطلاعی درباره این موضوع ندارم اما به طور کلی با وجود رقم فعلی سود بانکی بعید می‌دانیم فردی با این نیت وارد بازار مسکن شود ؛ چون فروشندگان موجود نیز به دنبال مشتری هستند تا بتوانند خانه‌های خود را به او بفروشند.
وی افزود :‌ باید مسکن تولید شود و نیازمندان به این کالا آن را خریداری کنند تا گردش مالی برای این بخش ایجاد شود و تولیدکننده دوباره به ساخت و ساز جدید بیندیشد.
چگنی گفت : ثمره این اتفاق ها اشتغالزایی و رونق تولید در کشور است که به رشد اقتصادی و رونق کسب و کار منجر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار