معاون سازمان محیط زیست به پانا خبر داد؛

خروج300هزار خودروی فرسوده طی امسال/راه‌اندازی سیستم معاینه فنی یکپارچه

خبرگزاری پانا: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به خروج 340 هزار خودروی فرسوده در کشور طی سال گذشته گفت: امسال این رقم افزایش می یابد.

کد مطلب: ۴۰۱۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد

سعید متصدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه سال گذشته رکورد خروج خودروهای فرسوده را طی سال های گذشته داشتیم، اظهار داشت: امسال روال بسیار خوبی را برای خروج خودروهای فرسوده طی کرده ایم و امیدواریم بتوانیم این موضوع را بهتر از سال گذشته داشته باشیم.


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در سال 92 میزان خروج خودروهای فرسوده 70 هزار خودرو بود که این عدد در سال 93 با افزایش قابل توجهی مواجه شد. یک تغییر عمده ای که در فرایند خروج خودروها داشتیم تغییر در سیستم واردات خودرو بود به طوری که حذف اخذ پول خودروی فرسوده به جای سند را از سال گذشته اجرا کنیم تا این چرخه فعال تر از گذشته عمل کند.


به گفته متصدی، خروج خودروهای فرسوده با همکاری معاونت اجرایی رئیس‌ جمهور و ستاد سوخت انجام می شود ضمن اینکه بحث حمایت از خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل نیز دنبال خواهد شد.


وی با بیان اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل موجب کاهش آلودگی هوا می شود، خاطرنشان کرد: از طرفی با راه اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی خودروها در سراسر کشور شاهد کاهش میزان آلودگی هوا به طور محسوس خواهیم بود. راهکارهای سازمان محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا طبق مصوبه دولت در اردیبهشت سال 93 اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار