رقابت تئاتریهای فارس دردستان بهروز بقایی

خبرگزاری پانا: بهروز بقایی بازیگر،کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی به همراه خسرو حکیم رابط ازپیشکسوتان کشوری و دکترای ادبیات نمایشی، محسن سراجی فوق لیسانس تئاتر و نماینده مرکز هنرهای نمایشی کشور، بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس را داوری خواهند کرد / آغازجشنواره تئاترفجر فارس با آیین افتتاح تماشاخانه استاد سپاسدار همراه است.

کد مطلب: ۴۰۱۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، تماشاخانه استاد سپاسدار و هودی به همراه سالن سبز تالار حافظ این اداره کل،میزبان بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر استانی با اجرای 12 گروه نمایشی می شوند.

بهمن سلیمانی از برنامه اجرایی و رقابت 12 گروه نمایشی در بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس در مهرماه 94 خبرداد و داوران جشنواره را خسرو حکیم رابط ازپیشکسوتان کشوری و دکترای ادبیات نمایشی، محسن سراجی فوق لیسانس تئاتر استاد دانشگاه و نماینده مرکز هنرهای نمایشی کشور و حضورویژه بهروز بقایی بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی اعلام داشت.

رئیس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد فارس با اشاره به اینکه دو گروه از هنرمندان شهرستان قیرو کازین، یک نمایش از داراب و 9 اثر از شیراز درجشنواره تئاتر فجراستان فارس امسال به رقابت می پردازند، گفت: نتایج بازبینی آثار نمایشی ارایه شده در بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر فارس در اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس با حضور بازبینان جشنواره یادشده اعلام شد.

آغازجشنواره تئاترفجر فارس با آیین افتتاح تماشاخانه استاد سپاسدار همراه است

بهمن سلیمانی با تاکید بر گشایش تماشاخانه استاد سپاسدار در روز اول جشنواره ادامه داد: هیات مذبور که شامل، احمدسپاسدار، علی نقی رزاقی و رضاعباسی و علی توانگرزمین هستند، پس ازبحث و تبادل نظر درخصوص نمایشی های دیده شده که بالغ بر 46 اثربوده است، تعداد 12 تئاتر را دربخش مسابقه بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجرفارس معرفی داشتند.

این مسئول هنری می افزاید: شنبه روز اول جشنواره است و تماشاخانه استاد سپاسدار شاهد برصحنه رفتن نمایش های، "فلاش بک" داریوش ثمر و "خبرمرگت کسی رو هم ناراحت می کنه؟" به کارگردانی آرمان طیران می شود که دو نوبت صبح و عصر به ترتیب درساعتهای " 9:30 ، 11 " و همچنین "16:30 ، 18:30" اجراخواهندشد.

وی ادامه اجراهای روز اول جشنواره یادشده را با کارهایی تحت عنوان "شش و بش 6 مرداد" از احسان شکوهیان درسانس های 30/9 ، 11 و همچنین "بندباز" آرش ابراهیمی در ساعت 30/16 ،30/18 و نمایش "زار" به کارگردانی سید محمد هادی هاشم زاده درنوبت های 30/21 ، 30/22 آنهم به میزبانی تماشاخانه استادهودی اعلام داشت.

سلیمانی تصریح کرد: یکشنبه پنجم شهریور ماه که روز دوم این جشنواره استانی محسوب می شود، نمایشهای "پایان را من تعیین می کنم" اثر صالح دورانی نژاد از داراب، "عزیزم دوست دارم حاضره" به کارگزدانی سحر مرادی به ترتیب در تماشاخانه استادسپاسدار و ساعت های " 9:30 ، 11 " "16:30 ، 18:30" اجرا دارند.

"چاقوی دم کرده نیمه شب بذار" به هدایت گری رازق حسین نیا از قیروکارزین ساعت 9:30 و 11، "علاء الدین ورویای پراید پرنده" احسان شادمانی 30/16 -30/18 و همچنین "گویدا" به کارگردانی مسعود حیدری در ساعتهای 20 و 21:30 هستند که رئیس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد فارس از آنها به عنوان ادامه کارهای روز دوم جشنواره بیست و ششم اعلام داشت.

این کارگزدان هنرهای نمایشی دوشنبه را به عنوان روزآخر بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس دانست و گفت: ششم شهریور شاهد اجرای نمایش های انتهای جدول رقابتی با نامهای "نوستالژی" اثر مجتبی حسینی قیری از قیروکارزین در تماشاخانه استاد سپاسدار و "بطری بازی" به کارگزدانی آرمین حمدی پور در تماشاخانه استاد هودی هستیم که در ساعت های 9:30 و 11 اجرا خواهند شد.

سلیمانی در پایان سخنانش با اعلام اینکه اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجرفارس ساعت 19:30 در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان برگزار خواهد شد، ابراز داشت: با توجه به حضور خسرو حکیم رابط ازپیشکسوتان کشوری و دکترای ادبیات نمایشی، محسن سراجی فوق لیسانس تئاتر استاد دانشگاه و نماینده مرکز هنرهای نمایشی کشور و حضور ویژه بهروز بقایی بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی به عنوان داوران جشنواره، امیدواریم امسال آغاز به کار پر رونقی را شاهد باشیم.

شخصیت‌های منفی تلویزیون یا سینمای ما آنقدر جذاب نیستند که آدم را برای بازی کردن ترغیب کنند

بقایی ازجمله چهره های مطرح سینما، تلوزیون و تئاتر است که به عنوان داور دراین جشنواره حضوردارد به همین خاطر به ساغش رفتیم و گپ و گفتی با وی داشتیم.

او می گوید: در سال ۱۳۳۲ در محله عشرت‌آباد تهران به دنیا آمده؛ دوران دبستان و دبیرستان را در رودسر، هرزویل و رشت گذرانده و پس از دریافت دیپلم برای تحصیل در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک به تهران رفته و پس از ورود به صحنه حرفه‌ای تئاتر وارد تلویزیون و سینما شده است

بقایی از فعالیت خود در زمینه تئاتر گفت و افزود: با نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» در سال ۱۳۵۲ آغاز به کار کردم و در سال ۱۳۵۹ با فیلم سینمایی «تاریخ‌سازان» (به کارگردانی هادی صابر) فعالیت سینمایی خود را نیز آغاز داشته ام.

داور جشنواره بیست و ششم تئاتر فجر استان فارس که دانش‌آموختهٔ بازیگری و کارگردانی دانشگاه هنر در سال ۱۳۵۷ است، از جایگاهی که در سینمای ایران به دست آورده اظهار رضایت می کند و معتقد است آدم نباید همیشه گلایه داشته باشد و می افزاید: هر وقت می‌روید میان مردم، می‌بینید که مردم شما را جزئی از خانواده‌شان می‌دانند. این حسی است که فکر نمی‌کنم در هیچ جای دنیا مثل ایران اینقدر قوی و پررنگ باشد.

این بازیگر هنرمند در مورد کارهای سینمایی که برای بازی در شخصیت‌های منفی به وی پیشنهاد شده گفت: من آنها را نپذیرفتم چون به هر حال من به این شیوه از کار کردن عادت کرده‌ام و از طرفی شخصیت‌های منفی تلویزیونی یا سینمایی ما آنقدر جذاب نیستند که آدم را برای بازی کردن ترغیب کنند. از طرفی معمولا ما آنقدر با نقش‌های منفی بد برخورد می‌کنیم که ترجیح می‌دهم در این زمینه کاری انجام ندهم.

بقایی همواره همکاری نزدیکی با بیژن بیرنگ و مسعود رسام دارد که از آنجمله می‌توان به مجموعه تلویزیونی همسران، «سرزمین سبز»، «قطار ابدی» و «سیب خنده» (مجموعه طنز برای کودکان) اشاره کرد. از آخرین فعالیت‌های تلویزیونی وی می‌توان کارگردانی سری دوم مجموعه «بازهم زندگی» را نام برد.

وی همچنین در یکی از قسمت‌های سری نخستین این مجموعه با عنوان «جناب مستطاب آشپری» با شرکت نجف دریابندری و همسرش «فهیمه راستکار»، به موضوع کتاب مستطاب آشپزی (نوشته نجف دریابندری) می‌پرداخت در یک گزارش طنز به کندوکاو در آبگوشت فروشی‌های تهران پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار