اعلام آمادگی اصفهان برای همکاری های گردشگری با چین

خبرگزاری پانا : شهردار اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت مناسب اصفهان در حوزه های مختلف مثل گردشگری، چین می تواند در بسترهای مختلف گردشگری با شهرداری اصفهان همکاری کند.

کد مطلب: ۴۰۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، دکتر مهدی جمالی نژاد در دیدار با هیئت دیپلماتیک چینی با اشاره به ظرفیت های مختلف اصفهان اظهار داشت: اصفهان یکی از استان های پهناور ایران بوده که از جمله استان های مهم و صنعتی کشور نیز به حساب می آید.
وی به نقش گسترده اصفهان در مسائل بازرگانی و اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: اصفهان قابلیت ها و ظرفیت های مناسبی در زمینه های مختلف به خصوص گردشگری دارد. این شهر یکی از تاریخی ترین شهر های ایران بوده که دارای 2 هزار جاذبه گردشگری است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه این شهر در طول تاریخ چهار بار پایتخت ایران بوده است، بیان داشت: قابلیت های اصفهان در طول تاریخ زبان زد بوده و به تازگی نیز این شهر به عنوان یک صنایع دستی انتخاب شده که تا ده روز آینده یک جشن ده هزار نفری به این مناسب برگزار می شود.
اعلام آمادگی اصفهان برای همکاری های گردشگری با چین
وی درباره زمینه های همکاری اصفهان در حوزه گردشگری افزود: اصفهان از جهت ورود گردشگر، نیاز به یک بسترهایی دارد که با توجه به این موضوع آماده همکاری با شرکت های چینی هستیم و سعی می کنیم که در انواع گونه های گردشگری با این کشور در ارتباط باشیم.
جمالی نژاد با بیان اینکه خواهرخواندگی اصفهان و شیان فضای خوبی را برای ارتباط میان دو کشور برقرار کرده است، تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلات اصلی موجود تفاهنامه های قبلی، اجرانشدن برخی بندهای تفاهمنامه بوده که امید است در آینده این بندها نیز اجرایی شود.
استقبال چینی ها از سرمایه گذاری در بازار اصفهان
از جمله مباحثی که دونگ، رئیس کمیسیون مدیریت و نظارت بر دارایی ها و اموال چین در این جلسه بر آن تأکید داشت، ایجاد ارتباط با اصفهان به عنوان یک قطب گردشگری و یک استان صنعتی است.
دونگ در این برنامه با بیان تاریخچه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف، اظهار داشت: حوزه فعالیت شرکت نرینکو که به ایران آمده گسترده بوده و در زمینه های مختلف مثل معدن، نفت، پروژه های ریلی و حمل ونقلی و اسلحه سازی فعالیت می کند.
وی با تأکید بر اینکه نرینکو جایگاه 144 را بین 500 شرکت برتر دنیا دارا است، ادامه داد: در گذشته نرینکو با شرکت های اسلحه سازی ایران همکاری داشته و علاوه بر آن در برخی شهرهای ایران پروژه های حملی نقل ریلی را انجام داده است.
رئیس کمیسیون مدیریت و نظارت بر دارایی ها و اموال چین تأکید داشت: ما تمایل به همکاری با اصفهان در کلیه زمینه ها به خصوص مسائل حمل و نقلی داریم، چرا که فارغ از بازار مناسب اصفهان و ظرفیت های مطلوب برای سرمایه گذاری، این شهر یکی از شهرهای مهم فرهنگی جهان نیز به حساب می آید.
وی پیرامون همکاری با ایران در زمینه مترو و حمل و نقل ریلی شهری افزود: در پروژه مترو صحبت های عمیقی صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار