معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ایلام :

توانمند سازی مدیران و معاونین شرایط رابرای فعالیت هدفمندمهیا می کند

خبرگزاری پانا: در همایش توانمند سازی مدیران و معاونین مدارس شهرستان ایلام گفت : با برگزاری مراسمات مذهبی , گفتمان های سیاسی جوانان , ایجاد نمایشگاههای کتاب و ترویج هنر های خلاقانه و برگزاری مسابقات علمی فرهنگی میتوان زمینه مشارکت و رشد تربیتی دانش آموزان را فراهم نمود.

کد مطلب: ۳۹۹۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، یدالله جایدری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام در همایش توانمند سازی مدیران و معاونین مدارس شهر ایلام در سخنانی به تشریح سیاست های پرورشی و لزوم توجه به برنامه های تربیتی اثرگذار برای دانش آموزان پرداخت .

وی گفت : توانمند سازی مدیران و معاونین مدارس تمهید شرایط برای استفاده از این ظرفیت انسانی در تربیت دانش آموزان است .

جایدری به نقش تاثیر گذار مربیان پرورشی در رشد و تربیت متعادل شخصیت دانش آموزان اشاره و گفت : آموزش و پرورش نسل امروز را برای زندگی در جامعه ی فردا آماده می سازد در این میان مربیان پرورشی و سایر عوامل می توانند با دستیابی به دانش روز و توانمند سازی خود زمینه رشد و تربیت متعادل شخصیت دانش آموزان را فراهم نمایند .

وی بیان کرد اجرای همایش های توانمند سازی در دو حوزه مدیران و معاونین مدارس در راستای تربیت , کسب مهارت و توانایی لازم توسط معاونین و مربیان پرورشی مدرسه برای تامین نیازهای اولیه دانش آموزان و استفاده از روشهای های نو و بهره مندی از تجربه های مفید دیگران و برگزاری جلسات و کارگاه های آموزش توانمند سازی جزء اقدامات اولیه ای است که دستیابی به آن برای متولیان مدارس ما ضروری می باشد .

وی تاکید کرد : با طراحی و اجرای کارگاه های افزایش مهارت های تربیتی برای مدیران ، معاونین و مربیان پرورشی می بایست زمینه را برای استفاده از این ظرفیت انسانی در تربیت دانش آموزان به نحو مطلوبی مهیا شود . معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ایلام با بیان این مطلب که جایگاه تربیت در مدرسه و نقش تربیتی معاونین و مربیان پرورشی در مدرسه باید بر اساس استاندارهای موجود مشخص و روشن گردد.تصریح نمود : برای اینکه به یکپارچگی در نظام تعلیم و تربیت برسیم ودر کنار تعلیم و آموزش , متناسب با فرهنگ تربیتی و معنوی دانش آموزان را از هرحیث تربیت کنیم نیاز مند به ارتقاء سطح دانش مدیران و مربیان و توانمند سازی آنان هستیم و برای تحقق اهداف فوق لازم است سطح برنامه ها و فعالیت های تربیتی موجود را ارتقا داد .

وی برگزاری مراسمات مذهبی , گفتمان های سیاسی جوانان , ایجاد نمایشگاههای کتاب و توجه به هنر های خلاقانه و برگزاری مسابقات علمی فرهنگی را از جمله برنامه هایی دانست که زمینه های مشارکت و رشد تربیتی دانش آموزان را فراهم می نمایند .

از مباحثی که در این همایش مورد بحث قرارگرفت می توان به توجیه مدیران و معاونین پرورشی جهت شرکت در نماز و استفاده از ظرفیت آنان ، توجه به نیاز اصلی دانش آموزان و لزوم نظارت بر مباحثی که توسط مبلغین و روحانیون اعزامی به مدارس مطرح می گردد ، لزوم تشکیل ستاد اقامه ی نماز در مدارس و پیگیری مصوبات از طرف مدارس، توجه به نقش خانواده و ارائه ی راهکارهای مناسب در این خصوص و سرفصل هایی شامل مباحث مربوط به مدیریت فرهنگی، فناوری های نوین و شبکه های اجتماعی، عرفان های کاذب و ادیان نوظهور، ماهواره و تفسیر برنامه ها و اثرات مخرب آن... بود که جهت رفع آنها باید برنامه مدار چاره اندیشی و مورد اهتمام قرارگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار