بهره گیری از روش جدید در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز

خبرگزاری پانا: رئیس كمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیك و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان، گفت: مدیریت شهری روش جدیدی را برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز اتخاذ كند.

کد مطلب: ۳۹۹۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، كامران گردان در جلسه كمیسیون با تأكید بر این موضوع اظهار كرد: با توجه به ساخت و سازهایی كه در نقاط مختلف شهر صورت می‌پذیرد روش برخورد سازمان كنترل و نظارت در این زمینه نیازمند بازنگری است.
گردان با بیان اینكه روش جمع آوری وسایل ساخت و ساز توسط پلیس ساختمان باید تغییر یابد، افزود: ضروری است در این زمینه از تجربیات سایر كلانشهر‌ها نیز بهره گرفته شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه لوازم التحریر در پارك‌های سطح شهر اظهار كرد: كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان هیچگونه مجوزی جهت فعالیت این نمایشگاه‌ها در سطح شهر نداده است و شهرداری باید هر چه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام كند، چراكه این امر تضییع حقوق كسبه این صنف را به دنبال دارد.
گردان همچنین ضمن تأكید بر ساماندهی وانت بارهای سطح شهر از عملكرد معاونت حمل و نقل و ترافیك و شهرداری منطقه دو در زمینه اقدامات ترافیكی و اصلاحات هندسی در راستای عبور و مرور سریع و ایمن شهروندان تشكر كرد.
وی گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری در امر اقدامات كار ستادی خوبی را انجام داده به گونه‌ای كه كمیته ترافیكی این حوزه تمامی مصوبات كمیسیون را در اسرع وقت اجرایی كرده است.
رئیس كمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم برخورد با تخلفات ساخت و ساز اظهار كرد: روش برخورد با افرادی كه اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌كنند باید تغییر كند، چرا كه روش‌های قدیمی تبعات اجتماعی خوبی به دنبال ندارد.
محمد تبریزی افزود: در امر ساخت و سازهای غیرمجاز عده‌ای متخلف به صورت حرفه‌ای كار می‌كنند كه باید در صورت مشاهده تخلفات مجدد با آنها برخورد شود.
تبریزی همچنین به تسهیل در كار ارباب رجوع در شهرداری تأكید كرد و افزود: متأسفانه در بعضی از موارد در صدور پروانه ساختمانی و مجوز برای ساخت و سازهای مجاز نیز بی دقتی‌هایی صورت می‌گیرد كه این امر باعث نارضایتی شهروندان شده و بر این اساس لازم است كاركنان شهرداری دقت بیشتری در وظایف خود داشته باشند.
سید احمد حسنی حلم عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با تأكید بر اینكه پلیس ساختمان اجازه ضبط وسایل كارگران در ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارد، گفت: طبق قانون پلیس ساختمان ابتدا باید ابلاغ كتبی برای برخورد ارائه دهد، سپس اقدام كند.
حسنی حلم نیز ضبط وسایل متخلفین در ساخت و سازهای غیرمجاز را ضروری دانست و افزود: نباید مانع كسب و كار كارگرانی كه از غیرمجاز بودن ساخت و ساز اطلاعی ندارند شد.
رضا میرزایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به اینكه افرادی فرصت طلب اكیپ‌هایی جهت ساخت و سازهای غیرمجاز تشكیل داده‌اند، گفت: لازم است این افراد شناسایی شده و هر چه سریعتر با آنها برخورد شود تا افراد بی گناه درگیر این موضوع نشوند.
میرزایی تأكید كرد: پارك بانوان همدان به دلیل فضای محدود نیاز است كه بخشی از باغ زرین بدرقه به این پارك الحاق شود.
در ادامه جلسه رضا ابرار خرم مدیر منطقه دو شهرداری همدان با بیان اینكه از پایان سال گذشته تاكنون در مباحث ترافیكی و اصلاح هندسی اقدامات مهمی در این منطقه صورت گرفته، گفت: 18 هزار تن آسفالت در معابر اصلی منطقه دو در راستای روانسازی ترافیك اجرا شده است.
رئیس سازمان كنترل و نظارت شهرداری همدان نیز با بیان اینكه مردم محوری سرلوحه كار كاركنان این سازمان است، گفت: تأكید شده است كه عوامل اجرایی و پلیس ساختمان در برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز حقوق شهروندی را رعایت كرده و با عطوفت و مهربانی برخورد كنند.
اسدی با اشاره به كمبود نیرو و تجهیزات در برخورد با متخلفین اظهار كرد: عوامل اجرایی ضوابط قانونی را رعایت كرده و در تمامی املاكی كه وارد ساختمان شده‌اند اذن دخول داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار