مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان خبرداد :

شعار هفته ی دفاع مقدس امسال ˝ ما می توانیم با همدلی و همزبانی ˝

خبرگزاری پانا: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: امسال به صورت ویژه به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخته خواهد شد و این امر به سرپرست امور بانوان و خانواده ی استانداری خوزستان واگذار شده است.

کد مطلب: ۳۹۸۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرنگار پانا، سردار محمد علی پور ، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت :رسانه ها زبان گویای مردم هستند و در سخت شرایط محیطی و جغرافیایی رسالت اطلاع رسانی خود را انجام می دهند .
وی با اشاره به در پیش بودن هفته ی دفاع مقدس ،اظهار داشت :هفته ی دفاع مقدس یادآور ایثار ، شجاعت ، شهامت و از خود گذشتگی مردان و زنانی است که به حضرت امام (ره) لبیک گفتند و در صحنه های نبرد حاضر شدند تا نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

سردار علی پور افزود:امروزه خیلی از دستاوردهای ما در زمینه های پزشکی ، مهندسی، عمران ، سد سازی ، راه سازی و مدیریت مرهون دفاع مقدس است .

وی خاطر نشان کرد: استان خوزستان با 23 هزار شهید ، 35 هزار جانباز ، 3500 هزار آزاده و 1500 زن شهیده بیشترین آسیب ها را در جنگ متحمل شد.همچنین در طی جنگ تحمیلی 8 شهرستان مرزی خوزستان و 18 شهر غیر مرزی مورد تهاجم های هوایی و موشکی دشمن قرار گرفت .

علی پور گفت : استکبار جهانی در صدد بود تا از طریق جنگ خوزستان را از ایران اسلامی جدا کند و فردی به نام صدام در راستای کمک به استکبار از پنج محور به خوزستان حمله کرد ولی مردم خوزستان با مقامت و پایداری خود در همان هفته های اول دفاع مقدس دشمن را بیرون کردند .

وی 2500 برنامه ی فرهنگی ، هنری، ورزشی و بصیرت افزایی در کل استان را از برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در هفته ی دفاع مقدس عنوان کرد.وی گفت:

رژه ی نیروهای مسلح ، برپایی نمایشگاه های دستاوردهای هفته ی دفاع مقدس ، تبلیغات محیطی کلان شهر اهواز و مبلمان شهری ، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس ، نواختن زنگ ایثار و مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس ، دیدار با خانواده های شهدا ، برگزاری تئاتر مقاومت و برگزاری جشنواره ی پایتخت پنجره هابخشی از برنامه هایی است که توسط این اداره ی کل در هفته ی دفاع مقدس اجرا خواهد شد .

وی در عین حال افزود: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری دستاوردهای دفاع مقدس ، تجلیل از زنان ایثارگر ، دیدار با نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی اهواز و برگزاری مراسم های انس با قرآن نیز از برنامه های دیگری است که در مجموعه تحت مدیریت 6 کمیته در استانداری خوزستان انجام خواهد شد .

سردار علی پور اظهار داشت : امسال به صورت ویژه به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخته خواهد شد و این امر به سرپرست امور بانوان و خانواده ی استانداری خوزستان واگذار شده است.

وی همچنین اظهار داشت برنامه های هفته ی دفاع مقدس از 31 شهریور ماه با شعار " ما می توانیم با همدلی و همزبانی " و با محوریت نمایش اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری در صنعت علمی و دفاعی کشور آغاز خواهد شد و در روز 7 مهرماه که مصادف با شهادت نام آورانی چون فلاحی ، فکوری ، نامجوی ، کلاهدوز ، جهان آرا می باشد و نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس پایان می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار