بازگشت 35 هزار کودک بازمانده از تحصیل به کلاس های درس

خبرگزاری پانا:معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ازبازگشت 35 هزار کودک بازمانده از تحصیل به کلاس های درس خبرداد.

کد مطلب: ۳۹۷۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از معاونت آموزش ابتدایی، محمد دیمه ور با بیان اینکه درسال تحصیلی گذشته سیاست انسداد مبادی بیسوادی با جدیت دنبال شد اظهار کرد: سال گذشته موفق شدیم موانع و مشکلات پیش روی ادامه تحصیل 35هزار کودک بازمانده از تحصیل را برطرف کرده و آنها را به مدرسه برگردانیم.

وی افزود: این برنامه درسالهای گذشته هم اجرامی‌شد، ولی از سال گذشته باجدیت پیگیری می شود. اکنون وزیرکشورهم در این باره حساس شده است و نامه مشترکی میان دو وزیرردوبدل شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس استانداران موظف شده‌اند گزارشات سه ماهه اقدامات خود را در این زمینه وزارتخانه های آموزش و پرورش و کشور ارائه کنند گفت: وزیر آموزش و پرورش هم هر شش ماه یکبار گزارشی را در هیئت دولت در این باره ارائه کند.

دیمه ور تاکید کرد: موضوع کودکان ترک تحصیل، کودکان کار و خیابان بسیار جدی است. کودکان فاقد شناسنامه هم از مواردی می باشد که باعث مشکلاتی برای آموزش و پرورش شده است که آن را سال 93 در شورای عالی رفاه مطرح کردیم و معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت داد تا با کمک ثبت احوال اوراق هویتی برای این کودکان صادر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار