دانشگاه بوعلی سینا در زمره دانشگاه های اول مؤثر در جهش علمی جهان

خبرگزاری پانا: رئیس دانشگاه بوعلی سینا، گفت: با ارزیابی موسسه اطلاعات علمی جهان با نام اختصاری ˝ISI˝ دانشگاه بوعلی سینا از لحاظ ارجاعات مقالات علمی در زمره یک درصد اول دانشگاههای برتر جهان قرار گرفت.

کد مطلب: ۳۹۴۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، منصور غلامی گفت: براساس ارزیابی موسسه اطلاعات علمی جهان "ISI" دانشگاه بوعلی سینا جزء یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان براساس تعداد ارجاعات به مقالات در سال 2014 میلادی قرار گرفت.
غلامی گفت: 4 تن از اساتید این دانشگاه در رشته‌های شیمی و کشاورزی نیز در زمره دانشمندان برتر در جهش علمی جهان در سال 2014 قرار گرفتند.
غلامی افزود: در این ارزیابی 30 دانشگاه از ایران حائز رتبه شده‌اند که دانشگاه بوعلی رتبه هفتم کشوری را از آن خود کرده است.
وی اظهار کرد: این جایگاه بیانگر کیفیت مقالات ارایه شده و همچنین بیشترین رشد چاپ مقالات در پایگاه‌های علمی است.
غلامی افزود: براساس ارزیابی موسسه علمی SCOPOS شمار مقالات علمی ارائه شده دانشگاه بوعلی در سال 2014 تعداد 563 مقاله بوده است که از رشد حدود 30 درصدی نسبت به سال 2013 برخوردار می‌باشد و همچنین براساس ارزیابی پایگاه اطلاعات علمی "ISI" تعداد مقالات دانشگاه بوعلی سینا از 370 مقاله در سال 2013 به تعداد 440 مقاله در سال 2014 افزایش داشته که با توجه به تعداد ارجاعات به مقالات، این دانشگاه در زمره 1 درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.
وی بیان کرد: معمولاً در این شیوه تعداد ارجاعات در مقالات در یک فرجه زمانی 10 ساله یعنی از 2004 تا 2014 مورد بررسی و ارزیابی پایگاه‌های معتبر علمی جهان قرار می‌گیرد.
به گفته دکترغلامی در ارزیابی موسسه بین المللی " ISI" 30نفر از اساتید برجسته رشته‌های مختلف علمی از جمهوری اسلامی در زمره دانشمندان برتر در رشته‌های علمی جهان قرار گرفته‌اند که چهار نفر از این گنجینه‌های علمی از دانشگاه بوعلی سینا شناسایی و معرفی شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار