پانا بازار خودروهای وارداتی را بررسی می کند:

سایه رکود بازار خودرو بر وارداتی ها

خبرگزاری پانا: رکود بازار خودروهای داخلی به خودروهای خارجی و گران قیمت نیز رسوخ کرده است به طوری که تا 8 میلیون تومان قیمت برخی خودروهای وارداتی کاهش یافته است.

کد مطلب: ۳۹۴۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، رکود بازار خودرو منتهی به خودروهای داخلی نمی شود و به خودروهای وارداتی نیز کشیده شده است به طوری که تا 10 میلیون تومان قیمت خودروهای وارداتی افزایش یافته است.

این در حالی است که قیمت خودروهای وارداتی به طور مستقیم وابسته به نرخ دلار بوده و پس از توافق هسته ای نیز کاهشی نداشته است؛ بنابر این نمی توان انتظار کاهش قابل توجه قیمت این دسته از خودروها را داشت و تنها در برخی خودروها قیمت ها تا حدی افت داشته است.

کاهش 40 درصدی واردات خودرو در 6 ماه اول سال جاری

حسین اردوخانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا ، از کاهش 40 درصدی واردات خودرو در 6 ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: امسال واردات خودرو با کاهش قابل توجهی مواجه شده و با وجود عدم کاهش قیمتها خریدار زیادی برای آن وجود ندارد.
وی در خصوص علت کاهش واردات خودرو اظهار داشت: به ازای واردات هر 700 دستگاه خودرو باید یک تا دو مرکز خدمات پس از فروش در آن کشور راه اندازی شود ولی این امر در کشور به هیچ وجه رعایت نمی شود.
رییس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه نبود تعمیرگاه مختص برخی از این خودروها از معضلات اساسی دارندگان خودروهای وارداتی است ، ادامه داد: در صورت بروز مشکل برای خودرو جایی پاسخگو نیست در حالی که باید راه اندازی تعمیرگاه مجاز خودرو در زمان صدور مجوز واردات مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به کاهش 7 تا 8 میلیونی قیمت برخی خودروها اضافه کرد: این میزان در 200 میلیون رقم چندانی محسوب نمی شود و نمی توان گفت قیمت خودروهای وارداتی کاهش چشمگیری داشته است.

نیمه تعطیلی نمایشگاههای خودرو

اردوخانی در ادامه به وضعیت نامناسب صاحبان نمایشگاه خودرو اشاره کرد و گفت: رکود شدید و کاهش تقاضای خودرو درکنار دریافت مالیات های سنگین موجب کاهش رغبت فعالان این بخش به ادامه کار شده است به طوری که تعداد زیادی از نمایشگاههای خودرو به صورت نیمه تعطیل در آمده اند.
وی تاکید کرد: نمایشگاهداران به عنوان حق العمل کار خودرو وارد و به مشتری می فروشند در حالی که مامورین مالیاتی با احتساب قیمت روز خودروهای موجود در نمایشگاه میزان مالیات را وضع می کنند که بسیار بالا است..

به گزارش پانا، در هفته جاری قیمت چند مدل خودروی وارداتی بین 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان کاهش داشت به طوری که اسپورتیج و اپتیما ۵۰۰ هزار تومان و سوناتا یک میلیون تومان کاهش داشته است.
قیمت خودروی هیوندای سوناتا 161 میلیون تومان ، هیوندای توسان 148 میلیون تومان ، هیوندای النترا 113 میلیون و 500 هزار تومان ، اسپورتیج 149 میلیون و 500 هزار تومان ، کیا سراتو 115 میلیون تومان، کیا اپتیما 151 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.
همچنین در این هفته لیفان ایکس 60 با 2 میلیون تومان کاهش 54 میلیون تومان ، تویوتا رافورفول نیز با 2 میلیون تومان کاهش 206 میلیون تومان معامله شد.
در این هفته هیوندا توسان 142 میلیون تومان و تویوتا یاریس هاچ بک نیز107 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

مهتاب محمدیان/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار