بزرگداشت روز جهانی معلم در کشورهای مختلف/۱۶

مراسم باشکوه روز جهانی معلم در مدارس استرالیا

روز جهانی معلم برابر با 5 اکتبر( 13 مهر)در استرالیا ارزش بالاتری نسبت به روز ملی معلم در این کشور دارد و بیشتر مراسم های اصلی در این کشور در تاریخ 5 اکتبر برگزار می شود.

کد مطلب: ۳۹۴۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، آخرین جمعه ماه اکتبر در استرالیا به عنوان روز ملی معلم جشن گرفته می شود و در این روز از معلمان و اساتید تقدیر به عمل می آید. این در حالی است که روز جهانی معلم برابر با 5 اکتبر( 14 مهر) در استرالیا ارزش بالاتری نسبت به روز ملی معلم در این کشور دارد و بیشتر مراسم های اصلی در این کشور در تاریخ 5 اکتبر برگزار می شود.

نکته جالب توجه در این زمینه این است که بسیاری از کارشناسان آموزشی در استرالیا از شیوه برگزاری مراسم روز معلم در این کشور ناراضی هستند و بر این باورند که روز ملی معلم در هر کشوری باید با شکوه زیاد برگزار شود اما در استرالیا جایگاه ویژه ای ندارد.

همچنین منتقدان سیاست های آموزشی دولت، خواهان اصلاحات زیادی در نظام آموزشی هستند. سیستم آموزش استرالیا در حال حاضر به اصلاحات عمده ای نیاز دارد كه اصلاحاتی درونی نیستند . بلكه در واكنش به فشارهای خارجی به وجود می آیند كه در كل استرالیا تأثیر می گذارند . پیشرفت های سریع فن آوری تسهیلات اطلاعاتی و ارتباطی جدیدی را ایجاد كرده است که نظام آموزشی باید تلاش کند از آن جا نماند.
در مجموع ساختار نظام آموزش متوسطه در استرالیا همچنان درحال تحول است.
شهروندان استرالیایی براین اعتقادند كه آموزش بخشی از حقوق حیاتی فرزندان آنان است و از این سو، دولت استرالیا تاکید عمده ای برفرآیند نظارت بر استانداردهای بالای آموزشی دارد.از جمله دیگر سیاست های اصلی دولت استرالیا در قبال حوزه آموزش می توان از برخورداری دختران و پسران استرالیایی از فرصت های آموزشی مساوی نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار