نهاوندیان:

همکاری‌های ایران و ونزوئلا با هدف توسعه اقتصادی دو کشور ادامه می‌یابد

خبرگزاری پانا: رییس دفتر رییس‌جمهور دوستی ملت‌ها و همکاری دولت‌ها را سرمایه‌ای بزرگ دانست و با تأکید بر ضرورت ادامه روابط خوب تهران – کاراکاس، گفت: همکاری‌های خوب دو کشور باید علاوه بر حوزه‌های اقتصادی در عرصه‌های فرهنگی و علمی نیز گسترش یابد.

کد مطلب: ۳۹۴۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، محمد نهاوندیان روز یکشنبه در دیدار «مارکو تورس» معاون رییس‌ جمهوری و وزیر دارایی ونزوئلا حرکت این کشور در مسیر توسعه اقتصادی را مثبت دانست و تأکید کرد: کاهش اتکا به نفت باید در اولویت اقتصادهای متکی به نفت قرار گیرد. جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تنگناهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه توانست آسیب‌های ناشی از نوسانات بازار نفت را در ایران به حداقل برساند و در همین شرایط به مدد انسجام ملی توانست تورم را به مقدار زیادی کاهش دهد و رشد منفی را نیز به رشد مثبت تبدیل کند.

وی هماهنگی تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت برای ثبات در بازار را یادآور شد و گفت: حقوق کشورهای تولیدکننده نفت و امکان برنامه‌ریزی برای توسعه اقتصادی با اقدامات نسنجیده و ناهماهنگ مورد آسیب قرار می‌گیرد.

«مارکو تورس» معاون رییس‌ جمهور و وزیر دارایی ونزوئلا نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را دوست صمیمی ونزوئلا توصیف کرد و با اشاره به دیدار خود با مقامات کشورمان، گفت: در این دیدار مهمترین برنامه‌ها برای توسعه روابط تهران - کاراکاس بررسی شد.

وی همچنین با تقدیم پیام کتبی رییس‌ جمهوری ونزوئلا برای حجت الاسلام والمسلمین روحانی، بر ضرورت تعادل در بازار نفت و همکاری‌های جمعی در این زمینه تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار