مدیرعامل توانیر در گفت و گو با پانا:

نرخ برق 50 تومان، خرید از نیروگاه‌های زباله سوز 500 تومان

خبرگزاری پانا: مدیرعامل توانیر اظهار کرد: وزارت نیرو برای حمایت از نیروگاه های زباله سوز برق تولیدی آنها را تا 10 برابر نرخ برق به مشترکین خریداری می کند.

کد مطلب: ۳۹۳۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد

آرش کردی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، در ارتباط با نیروگاه های زباله سوز، اظهار کرد: میزان تولید انرژی هم اکنون از این نیروگاه ها قبل توجه نیست اما در کشور این قابلیت وجود دارد که چهار هزار تا پنج هزار مگاوات ظرفیت زباله سوز داشته باشیم.

وی یادآور شد: اخیرا در همایشی در این ارتباط این دیدگاه را عنوان کردم که می توان در کشور به سمتی پیش رفت که یک درص برق کشور را از نیروگاه های زباله سوز تأمین کنیم.

مدیرعامل توانیر همچنین در ارتباط با جایگاه نیروگاه های زباله سوز خاطر نشان کرد: این نیروگاه ها به نحوی است که فواید اجتماعی و زیست محیطی دارد و به گونه ای نیست که صنعت برق به وجود و احداث آنها نیازمند باشد.

کردی گفت: با ساخت نیروگاه های زباله سوز ما به حل مشکل محیط زیست و انباشت زباله کمک می کنیم هر چند که از نظر تولید دود در زباله سوزها نیز پیرو یک استانداردی در محیط زیست هستیم و با فیلترهایی باید مانع ورود این آلودگی ها به هوا شد.

وی موضوع محیط زیست را از منظر رفع زباله ها و تبدیل آن به برق را مورد حمایت وزارت نیرو دانست و افزود: تا کنون 570 تومان برق تولید شده زباله سوزها را خریداری می کنیم و این یک مدل مالی خوب و موفق خواهد بود با توجه به تکنولوژی های موجود و بازگشت سرمایه مناسبی را برای سرمایه گذار ایجاد می کند.

مدیرعامل توانیز یادآور شد: در حال حاضر برق تحویل شده به مشترکین متوسط هر کیلو وات ساعت 50 تومان است اما حاضر به خرید برق زباله سوزها به نرخی تا 10 برابر بیشتر هستیم تا بازگشت سرمایه خوبی را برای شهرداری ها و بخش خصوصی ایجاد کنیم تا وضعیت زیست محیطی کشور در شرایط خوبی قرار بگیرد.

کردی در ارتباط با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان انرژی های نو و شهرداری های سراسر کشور اعلام کرد: موضوع حمایت وزارت نیرو در مورد نیروگاه های زباله سوز موضوعی جدی و پایه گذاری شده است چرا که قرارداد خرید برق و اتصال به شبکه سراسری را ما با شهرداری ها و یا بخش خصوصی منعقد می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار