نیاز به 400 میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه زابل به زاهدان

خبرگزاری پانا: مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تعدیل و تورم سالیانه چیزی حدود 400 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه زابل به زاهدان اعتبار صرف شود.

کد مطلب: ۳۹۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، منصور ملاشاهی اظهار داشت: آغاز عملیات بزرگراه زاهدان به زابل از سال 86 کلید خورد و با وجود مشکلات فراوان در حال اجراست.

مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان میزان تامین اعتبار این پروژه را طی 5 سال گذشته، 50 میلیارد تومان خواند و در مورد پیشرفت فیزیک قطعه 7 این یزرگراه گفت: قطعه 7 این بزرگراه از شهر زاهدان تا کوله سنگی به طول 28 کیلومتر بوده که 22 کیلومتر آن تا دهه فجر آماده بهره‌برداری است.

ملاشاهی با بیان اینکه قطعه اول این پروژه از زابل تا لوتک به طول 34 کیلومتر است، خاطر نشان کرد: تا کنون 15 کیلومتر از این قطعه پایان یافته و زیر بار رفته است پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر حدود 21 کیلومتر تکمیل و آماده بهره‌برداری باشد.

وی به قطعات 5 و 6 این بزرگراه اشاره کرد و گفت: این دو قطعه از کوله سنگی تا شیله بوده که به مناقصه رفته و پیمانکار مشغول به کار شده است و مابقی قطعات(3 قطعه) از شیله تا لوتک هم در انتظار انتخاب پیمانکار است.

بزرگراه زاهدان به زابل با وجود همه مشکلات در قالب 7 قطعه با طول‌های متغییر در حال ساخت بوده که طبق پیش‌بینی کارشناسان، تا دو سال دیگر به اتمام خواهد رسید.

همچنین معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تسریع در عملیات اجرایی بزرگراه زابل - زاهدان را خواستار شد.

محمود میر اظهار داشت: تعداد شش طرح مهر ماندگار در اولویت قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار