گردهمایی توجیهی آموزشی معاونت ابتدایی اداره کل باحضور معاونین آموزشی

خبرگزاری پانا:گردهمایی معاونین آموزشی و کارشناسان ابتدایی و تکنولوژی آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۳۹۱۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،با حضور مدیر کل و معاون آموزش ابتدایی و روسای ادارات آموزش ابتدایی و تکنولوژی آموزشی گردهمایی معاونین آموزشی و کارشناسان ابتدایی و تکنولوژی آموزشی برگزار شد.

محمدرضا وطنی مدیر کل به موارد نقش آموزش و پرورش در تولید فرهنگ و انتقال به نسل آینده ،ایجاد تحول در آموزش با توجه به تحولات جامعه جهانی،تقویت باورها مانند باورملی - باور مشارکت در همه عوامل موثر در تعلیم و تربیت ،اهمیت به سه عنصر مهم خانواده - معلم- دانش آموز ، افزایش دانش مدیران در قالب دانش افزایی ،آزمون و.... حفظ نیرو های انسانی و تقویت روابط عاطفی وتقویت ارکان مدرسه اشاره نمود .

در ابتدای این جلسه مهدی مفیدی ریاست آموزش و پرورش شهرستان آزادشهرضمن بیان خلاصه ای از فعالیت های انجام شده در سال تحصیلی 94-93 گفت: اجرای فعالیت های آموزشگاه ها در قالب طرح(( مهر تا مهر )) اجرای برنامه های دولت تحت عنوان ((دست در دست هم))با مشارکت اولیاء و مربیان و دانش آموزان - و اهمیت فراوان به نماز و قرآن و اجرای برنامه هاو سیاست های آموزش و پرورش در این موضوع از جمله فعالیت های انجام شده در این شهرستان است.

در ادامه رزاقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل ازعقد قرار داد تفاهم نامه سال 95-94با معاونین آموزشی شهرستان ها و تلاش و جدیت در عملی نمودن آن ، توجه به اهداف تربیتی و خلاقیت و تفکر و تقویت روحیه کار دسته جمعی را از موضوعات مهم در برنامه خود اعلام نمود.

ادامه جلسه با تشکیل کلاس های کارگاهی در سه بخش معاونین ،کارشناسان ابتدایی و کارشناسان تکنولوژی انجام گرفت . در گارگاه معاونین مفاد تفاهم نامه بند بند مورد بررسی قرار گرفت و به امضا رسید و رزاقی در باره کمبود نیروی انسانی و جایگزینی خرید خدمات آموزشی و برنامه ریزی دقیق در اجرای طرح چند معلمی ، توجه بیشتر به پروژه مهر بیاناتی ایراد نمود .

در جلسه کارگاهی کارشناسان ابتدایی نور محمد یلقی رئیس اداره دوره اول پیرامون سامانه سناد و ثبت آمار دانش آموزان و نوآموزان پیش دبستانی ، بیان مفاد تفاهم نامه و بررسی دقیق شناسنامه سلامت پایه اولی ها بیاناتی ایراد نمودند .

سپس حکیمه خاتون حیدری رئیس اداره دوره دوم در رابطه بااصول مبانی برنامه ها ومفاد تفاهم نامه مدارس چند معلمی و اهمیت آن ، اجرای دقیق فعالیت های مکمل ،خلاقیت ،آداب و مهارتهای زندگی و مدارس چند پایه صحبت نمودند .

حمید رضا دزیانی کارشناس دوره دوم نیز پیرامون دوره های ضمن خدمت پایه پنجم و آغاز آن از 15 شهریور ، آزمون علمی مدیران و نقد و بررسی آن تشکیل شورای معلمان تا20شهریورو غنی سازی جلسات شورای معلمان در جلسه بحث و گفتگو نمود.

درجلسه کارگاهی کارشناسان تکنولوژی پرویز سند زایی رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی مطالبی پیرامون درس پژوهی ، جابر بن حیان جشنواره الگو های تدریس بیان و انتظارات خود را از کارشناسان اعلام نمود ودر ادامه مجلات رشد و اهمیت آن در بالابردن سطح علمی دانش آموزان و مدیران و معلمان مورد بحث و گفتگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار