رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد؛

اجرای طرح تنفس 10 ساله جنگل/توقف مقطعی هرگونه بهره‌برداری از جنگل‌ها

خبرگزاری پانا: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه طرح تنفس 10 ساله جنگل را اجرایی می کنیم، گفت: باید اجازه دهیم منابع طبیعی در شرایط عادی تنفس کنند و از همه فعالان صنایع چوب درخواست داریم نیازهای خود را با واردات تأمین کنند.

کد مطلب: ۳۹۰۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، معصومه ابتکار که به مناسبت هفته دولت در برنامه تلویزیونی نگاه دو حضور یافته بود، با بیان اینکه هیچ نوع طرح توسعه ای بدون توجه به ارزشهای زیست محیطی، ارزشی ندارد، گفت: دولت توجه جدی و منظم به شاخص های حفاظت از محیط زیست دارد و طرح های این حوزه در مسیر توسعه پایدار تقویت خواهد شد.


معاون رئیس جمهور با بیان اینکه همه ما مسئول حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و زیست محیطی هستیم تا حقوق نسل آیندگان نیز تأمین شود، گفت: لایحه با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دست تدوین است که تلاش می کنیم برای مدتی هرگونه بهره برداری از عرصه های جنگلی اعم اقتصادی و تجاری و غیرقانونی و تخریبی حذف شود.


وی افزود: باید اجازه دهیم منابع طبیعی در شرایط عادی تنفس کنند و از همه فعالان صنایع چوب درخواست داریم نیازهای خود را با واردات تأمین کنند به ویژه روسیه ظرفیت خوبی برای صادرات چوب به ایران دارد.


ابتکار گفت: دولت هم هیچ مانعی برای واردات چوب ندارد و امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها و نهادها و همچنین سازمان های مردم نهاد بتوانیم از تخریب و کاهش عرصه های جنگلی جلوگیری کنیم و همزمان باید طرحهای تقویت شاخصهای زیست محیطی در همه عرصه های منابع طبیعی اعم از جنگل ، مرتع و مناطق حفاظت شده مدنظر همه قرار گیرد.


رئیس سازمان محیط زیست گفت: در زمینه مدیریت پسماندها نیز تسهیلات خوبی در دولت تصویب شده است و در استانهای شمالی هم از زباله سوزهای ویژه برای تولید انرژی استفاده می کنیم که استقبال خوبی هم از سوی سرمایه گذاران شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار