در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

قاچاق 30درصد محصولات آرایشی و بهداشتی

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موضوع قاچاق کالاهای سلامت محور در کشور گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی در بین فرآورده‌ های سلامت در رتبه اول قرار دارد.

کد مطلب: ۳۹۰۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد

نعمت الله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص ساماندهی باشگاه های ورزشی در استفاده از مکمل های تقلبی اظهار داشت: این مساله باید از سوی سازمان غذا و دارو و همچنین وزارت ورزش و جوانان ساماندهی شود.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به گرایش جوانان به مصرف مکمل های ورزشی گفت: متأسفانه بخش اعظمی از این مکمل به صورت قاچاق وارد کشور می شود و در واقع محصولات تقلبی است. البته در کشور معضل قاچاق موضوعی جدی است چرا که مبادی ورودی شناسایی نمی شود و مسئولان نتوانسته اند تا کنون اقدامی برای مبارزه با قاچاق کالاهای مربوط به حوزه سلامت انجام دهند.


وی با بیان اینکه قاچاق کالاهای سلامت به این حوزه آسیب های جدی وارد می کند، گفت: قاچاق کالاهای سلامت محور علاوه بر آسیبی که به اقتصاد وارد می کند، سلامت مصرف کننده ها را نیز تهدید می کند و نباید به راحتی از کنار این مساله عبور کرد. تولید کنندگان این محصولات برای تولید محصولات خود از مواد اولیه نامرغوب و بی ‌کیفیت استفاده می ‌کنند که این معضل به سلامتی افراد آسیب های زیادی می زند.


حمایتی از تولیدکنندگان محصولات سلامت محور نمی‌شود


این نماینده مجلس همچنین به افزایش قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی نیز اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی در بین فرآورده‌ های سلامت در رتبه اول قرار دارد به طوری که بیش از 30 درصد از این محصولات به صورت قاچاق وارد کشور می شود.


منوچهری خاطرنشان کرد: مهم‌ ترین دلیل بالابودن قاچاق کالاهای سلامت محور را می توان تولید محدود و تقاضای زیاد دانست و در این راستا باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد اما متاسفانه حمایتی از تولیدکنندگان محصولات سلامت محور نمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار