کاهش مراجعه مستاجران به بنگاه‌‌ها/ اجبار برخی موجران به کاهش قیمت

خبرگزاری پانا:نوسان کم اجاره بها در تابستان امسال موجب شد که تعداد زیادی از مستاجران به تمدید قراردادهای قبلی خود بپردازند و مستاجر کمتری در بنگاه‌های املاک حضور یابد.

کد مطلب: ۳۸۸۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بازار اجاره کم کم به روزهای پایانی نزدیک می‌شود اما فعالان بازار مسکن معتقدند که بازار امسال راکد بوده و مستاجر کمتری در بازار حضور داشته است، همچنین اغلب صاحبخانه‌ها هم اذعان دارند که امسال تعداد مراجعه مستاجران کاهش یافته و مالکان با مدت زمان بیشتری، آپارتمان‌هایشان را اجاره داده‌اند.

در واقع تغییر کم اجاره‌بها نسبت به سال‌های گذشته موجب شد که امسال اغلب مستاجران قراردادهای گذشته خود را تمدید کرده و مالکان هم اجاره‌نامه ها را پشت نویسی کنند بنابراین مستاجران کمتری به نسبت سال‌های گذشته در بازار حضور داشتند.

براین اساس، رکود بازار مسکن که وارد سومین سال خود شده است و کنترل تورم از سوی دولت از عواملی است که بازار اجاره را هم با رکود مواجه کرد و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است.

البته رکود بازارموجب شد که پس از افزایش پی در پی اجاره بها در سال‌های گذشته، تابستان امسال فشار کمتری به مستاجران وارد شود و قیمت‌ها تناسب بیشتری با تورم داشته باشد.

هرچند که مستاجران بر این باور هستند که قیمت ها هنوز هم بسیار بالا است و توان اغلب آنها به پرداخت این اجاره ها هم نمی رسد بنابراین بازهم نیازبه راهکارهایی برای کنترل قیمت و کاهش اجاره بها است چراکه مستاجران نگرانند با رونق دوباره بازار مسکن، اجاره بها با رشد بیشتری همراه شود.

یکی از مالکان در خصوص وضعیت بازار اجاره بها به خبرنگار مهر، گفت: واحدی ۴۰ متری را که هرسال در کمتر از یکماه اجاره می‌دادم امسال بیش از دو ماه طول کشید، ضمن آنکه برای اجاره رفتن آن مجبور به کاهش قیمت شدم.

یکی از مشاوران املاک هم با تایید این گفته، به خبرنگار مهر اعلام کرد که امسال برخی از مالکان مجبور به کاهش قیمت‌ها شدند تا هرچه سریعتر قبل از آغاز فصل پاییز بتوانند واحدهای خود را اجاره دهند.

اجاره‌بهای آپارتمان‌های کمتر از ۵۰ متر

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمانی ۵۰ متری در شمس آباد - ریحانی، بازسازی کامل و انباری با ۴۵ میلیون تومان رهن و ۲۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود و در شهرری بین میدان غیبی و میدان نماز برای واحدی ۵۰ متری با پارکینگ و انباری ۱۷ میلیون رهن و ۵۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

در نارمک آپارتمانی ۴۷ متری با عمر ۷ساله با ۳۷ میلیون تومان رهن و ۱۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود و در کمیل-نرسیده به کارون واحدی ۵۰ متری و نوساز، با انباری بدون پارکینگ با ۳۵ میلیون تومان رهن کامل به اجاره می‌رسد.

در پارک تسلیحات واحدی ۴۹ متری و یکخوابه طبقه۲، تکواحدی ۲۷ میلیون تومان رهن تعیین شده است و در اشرفی اصفهانی - با هنر، سوئیت ۴۰ متری با فول امکانات با ۱۵ میلیون تومان رهن و ۷۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

همچنین در شریعتی - معلم آپارتمان ۴۵ متری باپارکینگ و آسانسور، ۲۰ میلیون تومان رهن و ۶۵۰ هزار تومان به اجاره می رسد و در سپه جیحون آپارتمان دیگری با این متراژ، یکخوابه با عمر ۲ساله و تمامی امکانات ۳۵ میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود.

براین اساس در یوسف آباد - جهان آرا واحدی ۴۵ متری و یکخوابه مبله با شرایط ۴۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان، اجاره داده می‌شود و در بلوارفردوس غرب-بهارشمالی برای آپارتمانی با همین متراژ با پارکینگ و انباری ۳۰ میلیون رهن و ۵۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار