نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

موضوع غالب در شهرها باید الگوی معماری ایرانی و اسلامی باشد

خبرگزاری پانا: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: موضوع غالب در طرح تفصیلی شهرها باید الگوی معماری ایرانی و اسلامی باشد.

کد مطلب: ۳۸۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عباس رجایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی، افزود: اصلاح نواقص معماری و شهرسازی، تکیه بر کانون های توسعه صنعتی و اشتغالزا و تقویت ظرفیت های گردشگری، از ضروریات طرح تفصیلی کارآمد برای شهرها می باشد.

وی ادامه داد: در اجرای برنامه طرح جامع پسماند استان مرکزی، باید استفاده از روش های نوین ساماندهی انواع پسماند ملاک عمل باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: اعتبارات خشکسالی باید به صورت متوازن در تمامی زیرفصل های تعریف شده توزیع شود.

رجایی تصریح كرد: در این رابطه اختصاص جزیره ای اعتبارات خشكسالی به زیرساخت های آب، ظلم به کشاورزان خسارت دیده است.

وی در خصوص قانون جامع منابع طبیعی که در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصویب شده و به زودی به صحن علنی می رود، بیان داشت: در این قانون آلودگی خاک به عنوان یک چالش جدی زیست محیطی در کشور مطرح شده و برای عوامل آلاینده نیز خسارات سنگین پیش بینی شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان تأكید كرد: قرار گرفتن شهر ساروق در حاشیه جاده و همچنین الحاق روستای قلعه بالا به این شهر شکل طولی به شهر ساروق داده که برای تعریف کالبد موثر شهری آن باید کار کارشناسی صحیح انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار