همزمان با دهه کرامت

حضور خادمین حرم رضوی در خراسان جنوبی

خبرگزاری پانا : مدیرعال جمعیت جوانان سرزمین خورشید گفت : همزمان با دهه کرامت و میلاد علی بن موسی الرضا ،خادمین حرم رضوی خراسان جنوبی را عطرافشانی خواهند کرد .

کد مطلب: ۳۸۶۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ،حامد عرب زاده مدیر عامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اشاره به اینکه بعد از گذشت 9 سال در سطح کشور به عنوان موسسه برتر کشور شناخته شده است، افزود: امسال برای هشتمین سال در ایام دهه کرامت، استان خراسان جنوبی معطر به شمیم گرم بارگاه امام رئوف می شود.

عرب زاده با بیان اینکه از فردا عصر کاروان خدام رضوی وارد استان خراسان جنوبی می شود، افزود: شهرستان فردوس اولین میزبان خدام رضوی است.

وی از حضور خدام در گلزار شهدای گمنام جبل النور اسلامیه در فردوس خبر داد و گفت: این کاروان متشکل از 6 خادم و 2 مبلغ جوان است.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید با بیان اینکه 2 سنخور، 2 مداح، 2 همراه فرهنگی و 2 مبلغ جوان حضور دارد، اظهار داشت: همراه با پرچم بارگاه رضوی و بسته های متبرک نمک و نبات وارد استان می شوند.

وی افزود : کاروان جشن های زیرسایه خورشید در فردس، بشرویه، سرایان، آیسک، سه قلعه، طبس، دیهوک، بیرجند و آرین شهر و ... حضور پیدا می کنند.

عربزاده با اشاره به اینکه با حداقل استفاده از خدمات و امکانات دولتی یک حرکت فرهنگی و مردمی انجام خواهد شد، گفت:در این جشن از 110 شهراز 14 کشور و 200 شهر از تمامی استانهای کشور حضور خواهند داشت .

حامد عرب زاده هدف از برگزاری جشن های زیرسایه خورشید در استان خراسان جنوبی را زمینه سازی زیارت از راه دور بارگاه امام هشتم ذکر کرد و گفت: زمینه سازی برای این مهم در قالب جشن ها انجام می شود تا افرادی که در دهه کرامت نمی توانند به زیارت این امام رئوف مشرف شوند، خدام رضوی حال و هوای امام هشتم را به استانها و شهرستان های ایران اسلامی منتقل می کنند.

وی هدف بعدی از برگزاری جشن های زیرسایه خورشید را فرصت سازی تبلیغی برای مجموعه های تبلیغی در استانهای کشور ذکر کرد و افزود: ایجاد تعادل و توازن در مراسم های مذهبی از دیگر اهداف برگزاری جشن های زیرسایه خورشید است.

عرب زاده تاکید کرد: تعظیم شعائر دینی و مذهبی در بین شیعیان و اهل سنت و ترویج فرهنگ رضوی، تبرک جویی و بحث استفاده از حال و هوای پرچم رضوی و بسته های متبرک رضوی از دیگر اهداف است.

وی افزود: غباروربی و عطرافشانی گلزار شهدای شهرستان و تعظیم مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران از برنامه های حضور خادمین در استان خواهد بود.

وی تاکید کرد: دیدار با فرزندان بی سرپرست، بدسرپرست و خانه های سالمندان، مراکز توانبخشی، دیدار با سبزپوشان و سربازان سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، مرزبان از دیگر برنامه ها است که در تمامی پادگان ها حضور پیدا کرده و حال و هوای بارگاه ملکوتی امام رضا را به آنجا منتقل خواهیم کرد.

عرب زاده از حضور خدام حرم امام رضا(علیه السلام) در بقاع متبرکه و امامزادگان خبر داد و گفت: حضور در نماز جماعت مساجد و تکایا خراسان جنوبی بالاخص مساجد مزین به نام امام رضا(علیه السلام) در برنامه خادمین حرم رضوی می باشد

وی دیدار با مددجویان کمیته امداد استان دراردوگاه یادگاران امام را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و افزود: مراسم استقبال از کاروان رضوی که با ذبح گوسفند، دود کردن سپند و اهدای شاخ گل آغاز می شود و در انتها نیز جشن زیرسایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی برگزار می شود.

وی تاکید کرد:امسال با توجه به تقارن هفته دولت با دهه کرامت، دیدار با فرمانداران و استاندار در راستای تقدیر از زحمات آنها انجام خواهد شد.

عرب زاده خبر داد : همزمان با دهه کرامت ، برای اولین سال با حضور خدام رضوی به نیت امام هشتم (علیه السلام) هشت زندانی شهرستان بیرجند و استان خراسان جنوبی آزاد خواهند شد

وی با بیان اینکه امسال به همت جوانان سرزمین خورشید در کل استان خراسان جنوبی از دورترین نقطه شهرستان نهبندان تا شمالی ترین نقطه استان، از حال و هوای رضوی برخوردار شدند و در هشتمین سال از برگزاری این جشن، تمامی بقاع متبرکه استان خدام حضور خواهند یافت.

وی پیش بینی کرد امسال در استان خراسان جنوبی بیش از 30 هزار نفر از این برنامه ها استقبال کنند.

عربزاده گفت: طبق آمار و اعلام مسئولان استانی، این طرح به عنوان یک رویداد بزرگ استان خراسان جنوبی شناخته شده است که پاسداشت خوبی در راستای گرامیداشت این ایام خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید گفت: سپاه انصارالرضا، سازمان رفاهی و تفریحی شهرستان، اداره کل اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، اداره کل زندانها، نیروی انتظامی، پادگان ها میزبان، استانداری خراسان جنوبی از نهادهایی هستند که در این امر مارا یاری خواهند کرد .

وی خبر داد : استقبال از خدام حرم امام رضا(علیه السلام) دوشنبه 2 شهریور از میدان دوم مدرس از محل حسینیه گازاری ها آغاز و مراسم به سمت میدان ابوذر آغاز می شود.

وی در پایان صحبت های خود گفت: انتظار داریم تشکل های فرهنگی استان همراهی کنند تا استقبال خوبی از این مراسم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار