معاون وزیر بهداشت تاجیکستان:

به دانش جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیازمندیم

خبرگزاری پانا: معاون وزیر بهداشت تاجیکستان در دیدار از بخش جراحی قلب بیمارستان نمازی شیراز گفت : با توجه به توانمندی های موجود خواهان دریافت دانش جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستیم .

کد مطلب: ۳۸۶۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر نسیم اولیم اوف، معاون وزیر بهداشت تاجیکستان که به همراه هیاتی به شیراز سفر کرده بود در عصر نخستین روز از حضور خود در شیراز در نشستی با رییس بیمارستان نمازی و گروه جراحی قلب این مرکز آموزشی درمانی افزود : تاکنون چندین دانشجو از تاجیکستان برای دریافت دانش به شیراز فرستاده شده اند که یکی از آنها در حال حاضر در بخش جراحی قلب در حال کسب علم از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز است .

وی اظهار داشت : ما در برخی رشته ها از جمله جراحی قلب، جراحی چشم و پیوند تمایل به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شیراز را داریم که این تعاملات در قالب تفاهم نامه ای به امضا می رسد .

رییس بیمارستان نمازی شیراز نیز در این نشست به ارایه گزارشی از تاریخچه و توانمندی های این بیمارستان پرداخت و بیان کرد : در مرکز آموزشی درمانی نمازی خدمات متنوعی در حیطه درمانی و پاراکلینیک ارایه می شود به گونه ای که روزانه حدود 200 بیمار در این مرکز بستری می شوند و ماهانه حدود 15 هزار بیمار سرپایی از خدمات پاراکلینیک استفاده می کنند .

دکتر رضا جویبار افزود : تمامی خدمات درمانی مورد نیاز مردم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارایه می شود و هیچ بیماری نیاز به مراجعه به خارج از استان را ندارد، وزارت بهداشت تاجیکستان نیز می تواند با برنامه ریزی های دراز مدت و کوتاه مدت به این مهم دست یابد .

دکتر شفا، رییس بخش جراحی قلب نیز بیان کرد : دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان های نمازی، شهید فقیهی و قلب الزهرا(س) دارای بخش جراحی قلب است و در بیشتر مواقع اعمال جراحی قلب پیچیده در بیمارستان نمازی انجام می شود .

دکتر ضرابی، عضو گروه جراحی قلب نیز گفت : هر روز حدود 10 تا 12 جراحی قلب در 3 بیمارستانی که جراحی قلب در آنها انجام می شود، توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می گردد و در صورتیکه دانشجویانی از کشور تاجیکستان بخواهند که در این بخش ها آموزش ببینند بهتر است که تمامی طول دوره تعیین شده را بگذرانند .

وی همچنین حضور پروازی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور تاجیکستان و تاسیس دانشگاهی که آموزش پزشکی ارایه نماید را از جمله شیوه های تعامل دو کشور ذکر کرد .

قائم مقام رییس بیمارستان نمازی و مسوول توریسم درمانی دانشگاه نیز در این نشست سخنانی ایراد نمودند که همگی در راستای ایجاد و گسترش تعاملات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کشور تاجیکستان در حوزه پزشکی بود.

لازم به ذکر است که این هیات از بخش جراحی قلب بیمارستان نمازی نیز بازدید نمودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار