در آستانه اربعین حسینی(ع) انجام شد ؛

برگزاری دسته روی و عزاداری با شكوه در سطح خیابان های شهر ساری توسط تشکلهای دانش آموزی

خبرگزاری پانا : در آستانه اربعین حسینی(ع) ؛ دسته روی و عزاداری با شكوه در سطح خیابان های شهر ساری توسط تشکلهای دانش آموزی برگزار شد .

کد مطلب: ۳۸۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا ؛ در آستانه اربعین حسینی(ع)، دانش آموزان مركز استان در قالب هیات های مذهبی به دسته روی و عزاداری با شكوه در سطح خیابان های شهر ساری پرداختند .
دانش آموزان ساروی مراسم دسته روی را از مصلی امام خمینی(ره) (میدان شهدا) آغاز و پس از طی نمودن خیابان های 18 دی و جمهوری اسلامی ، در صحن آستانه مباركه امام زاده یحیی(ع) این شهر تجمع نمودند و در ماتم شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش به سوگ نشستند .
دانش آموزان عزادار با جامه های مشكین و زنجیر زنان، چشم هر عاشق و دلباخته به امام حسین(ع) را به اشك تر نمودند .
در این مراسم امیری مدیركل آموزش و پرورش استان، حسینی نژاد فرماندار شهرستان ساری، حجه الاسلام قربانی رئیس اداره اوقاف شهرستان، كمالی معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل، فریدونی و شاكری مدیران آموزش و پرورش نواحی یك ، معاونین ادارات نواحی یك و دو ساری، مدیران و معاونین و مربیان مدارس، در عزاداری دانش آموزان شركت داشتند .
حجه الاسلام صادقی، مدیر سازمان دانش آموزی استان در این مراسم معظم، با بیان اهداف قیام امام حسین(ع)، بصیرت و ولایت پذیری را از درس های بزرگ عاشورا بیان نمودند و گفتند: اكنون در زمان غیبت نیز، بصیرت یك الزام است و به فرموده مقام معظم رهبری، بصیرت یك قطب نمای صحیح می باشد .
مراسم عزاداری دانش آموزان سایر شهرستان ها و مناطق در اربعین حسینی(ع) نیز روز پنج شنبه 14 دی ماه در قالب هیات های عزاداری و همگام با ملت شریف استان با شكوه هرچه تمام تر برگزار خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار