فرزاد مرادی در گفت و گو با پانا:

بازآفرینی سوژه‌هایی از موسیقی فولکلور ایران اساس کار رستاک است

خبرگزاری پانا: خواننده گروه «رستاک» گفت: کسی انتظار ندارد که «رستاک» ژانر کاری خود را در آلبوم جدید تغییر دهد چرا که این، اساس کار «رستاک» است یعنی بازآفرینی سوژه‌هایی از موسیقی فولکلور ایران به روایت «رستاک» که خود بسیار چالش برانگیز است.

کد مطلب: ۳۸۳۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

فرزاد مرادی خواننده و نوازنده گروه «رستاک» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: خوشبختانه گروه «رستاک» اکنون مخاطبینی در جامعه دارد که با او همراه شده‌اند و هر یک با نگاهی ویژه و از دیدگاه خود این خط فکری را دنبال می‌کنند و البته انتظارات و توقعات گوناگون و گاه متفاوتی از گروه دارند.

وی افزود:این توقعات همراهان برای ما بسیار ارزشمند بوده و باعث دلگرمی است و همواره ما را ترغیب می‌کند و به تلاش بیشتر وامی‌دارد تا به ورطه تکرار نیفتیم و پیشرفت کنیم.

این خواننده اظهار کرد: همراهان ما همیشه دوست دارند بدانند آلبوم جدید گروه که بازتاب نگاه «رستاک» است، نسبت به آلبوم قبلی چه وجوه تمایزی به همراه خواهد داشت. مسلماً کسی انتظار ندارد که «رستاک» ژانر کاری خود را در آلبوم جدید تغییر دهد چرا که این، اساس کار «رستاک» است یعنی بازآفرینی سوژه‌هایی از موسیقی فولکلور ایران به روایت «رستاک» که خود بسیار چالش برانگیز است. چرا که در این مسیر پایبندی به برخی عناصر همچون اصل ملودی و شعر، خود محدودیت‌هایی در تنظیم و طراحی اثر به همراه خواهد داشت که امکان بی‌پروایی و جسارت گروه «رستاک» را به حداقل می‌رساند.
وی ادامه داد: در واقع ما ملزم هستیم به حساسیت‌های مردم بومی توجه کنیم از طرفی سعی‌مان براین است که مخاطبین خارج از فرهنگ‌ها را بدون استفاده از تداعی معانی شعر جذب موسیقی مورد نظر کنیم. در نتیجه اثری خلق کنیم که با ابزار موسیقی برای خاص و عام از هر قشری جاذبه‌هایی برای ارتباط داشته باشد و از همه مهمتر حس هنری خودمان را نیز ارضا کند البته سخت‌ترین کار توجه همزمان به همه این موارد است. امیدواریم در این مسیر، درست گام برداریم.
مرادی در خصوص آلبوم جدید «رستاک» عنوان کرد: در خصوص آلبوم جدید باید گفت که پژوهش، طراحی و ساخت این مجموعه از ابتدای سال 1392 آغاز شده و اکنون در حال طی مراحل پایانی ضبط است و به زودی میکس و مسترینگ کار آغاز خواهدشد. با سپاس ویژه از مؤسسه هنر اول و سینما 24 امیدواریم تا پایان امسال این آلبوم را به صورت صوتی و تصویری به مرحله انتشار برسانیم در این اثر تجربیات و پژوهش‌هایی که گروه «رستاک» در طی دو سال اخیر روی حوزه‌های جدیدی از موسیقی نواحی مختلف ایران داشته، رونمایی خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مانند گذشته از راهنمایی‌ و حمایت اساتید پیشکسوت و هنرمندان با تجربه کشورمان که سال‌ها در حوزه موسیقی نواحی ایران اثرگذار بوده‌اند بهره گرفته‌ایم. امیدواریم بتوانیم اثری با کیفیت خوب و یکدست در حد انتظارات همراهان مان تولید کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار