در مجمع عمومی سالانه تصویب شد/

تقسیم 10 درصد سود خالص شرکت پالایش نفت تبریز بین سهامداران

خبرگزاری پانا:با برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه پالایشگاه نفت تبریز برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 93 تقسیم 10 درصد سود خالص شرکت به تصویب سهامداران رسید.

کد مطلب: ۳۸۲۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت که به ریاست، عادل‌ نژادسلیم برگزار شد، صورت‌های مالی پالایشگاه تبریز مربوط به سال مالی منتهی به 29 اسفندماه سال 93 با رأی قاطع سهامداران به تصویب رسید.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز در این مجمع در خصوص فعالیت های شرکت در سال گذشته گفت: در تمامی اهداف میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت شرکت تولید اقتصادی، مسئولیت اجتماعی و رعایت قوانین زیست محیطی در نظر گرفته شده و مهم ترین هدف و اولویت شرکت ایجاد زمینه های لازم برای توسعه پایدار در کشور است.

محمدباقر دخیلی افزود: در سال گذشته حدود 38 میلیون و 514 هزار بشکه نفت خام تصفیه و فرآورده های مربوطه به شرکت ملی پخش تحویل گردید.

وی با اشاره به فعالیت های زیست محیطی این شرکت در سال گذشته، اظهار کرد: بخشی از محصول بنزین با مشخصات یورو 4 جهت مصرف کلانشهر تبریز تولید و تامین گردید که نقش بسیار موثری در کاهش آلودگی هوای تبریز به همراه داشته است.

دخیلی اضافه کرد: در همین راستا در سال گذشته واحد تولید گرانول گوگرد و واحد آسفالت جدید نیز به بهره برداری رسید.

وی گفت: واحد تولید قیرهای ویژه و پروژه بزرگ تبدیل نفت گاز تولیدی به مشخصات یورو چهار در دست اجراست که جزو بزرگترین پروژه های زیست محیطی است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز افزود: پروژه در دست اجرای دیگری که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید بازیافت گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه در جهت کاهش ضایعات و امکان استفاده از گازهای خروجی به عنوان بخشی از انرژی بازیافت شده جهت استفاده در فرآیند های پالایشی به میزان 10 هزار تن در روز می باشد که ، علاوه بر مزیت های قابل توجه اقتصادی سبب کاهش آلاینده های زیست محیطی خواهد شد.

وی از جمله برنامه های شرکت برای سال آتی را گسترش بازارهای فروش محصولات و تنوع بخشی به شیوه های فروش و توسعه فروش صادراتی شرکت، تولید محصولات جدید با ایجاد فرآیند توسعه محصول وایجاد زنجیره ارزش برای شرکت با تولید محصولات جدید و اجرای برنامه استراتژیک شرکت در قالب یک برنامه پنج ساله و با چشم انداز پیشرو پالایشگاه های منطقه با اعتبار جهانی عنوان کرد.

معاونت مالی و سرمایه گذاری شرکت پالایش نفت تبریز نیز گفت: در این مجمع تقسیم سود بین سهامداران با توجه به پروژه های در دست اجرای شرکت و همچنین نیاز به تامین مالی برای اجرای سریعتر پروژه های مجمع به میزان 10 درصد سود خالص مجموعه تصویب شد.

غلامحسن قهرمانی اقدم افزود: نظر به شرایط بهبود فضای کسب و کار با توجه به رفع تحریمها ، بهبود وضعیت اقتصادی شرکت مورد انتظار می باشد.

وی ادامه داد: امید است با توجه به برنامه افزایش سرمایه مجمع فوق العاده و با تامین منابع مالی پروژه های در جریان نوید بخش آینده بسیار روشن برای سهامداران باشیم.

در این مجمع موسسه حسابرسی فریوان به عنوان بازرس قانونی شرکت و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار