مدیرکل ارشاد اسلامی زنجان:

مسوولان رسانه ها باید برای بیمه خبرنگاران اقدام کنند

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مسوولان رسانه ها و مطبوعات باید برای بیمه خبرنگاران و مجموعه خود اقدام کنند.

کد مطلب: ۳۸۲۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مسوولان رسانه ها باید برای بیمه خبرنگاران اقدام کنند

ناصر مقدم در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار افزود: مسوولان و صاحبان امتیاز رسانه اقدام به واریز حق بیمه مجموعه خود می کنند، سپس میزان مبلغ واریزی از سوی آنان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می شود و این اداره کل نیز این اطلاعات را به وزارتخانه اعلام می کند و وزارتخانه نیز همان مبلغ را به عنوان یارانه به حساب مسوول نشریه واریز می کند .

وی یادآورشد: هفته نامه ها می توانند حداکثر شش نفر، روزنامه ها و خبرگزاری ها 12 نفر و سایت های اطلاع رسانی پنج نفر را تحت پوشش بیمه قرار دهند .

مقدم اظهار کرد: آن دسته از خبرنگارانی که در هیچ یک از رسانه ها به طور رسمی فعالیت نمی کنند نیز می توانند اطلاعات خود را در سامانه سمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و از این طریق اقدام به بیمه خود کنند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان پایش خبرنگاران فعال را یکی از دغدغه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: بحث بیمه خبرنگاران می تواند در پایش افراد موثر باشد .

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مراسم روز خبرنگار مواردی رخ داد که منجر به ناراحتی و نارضایتی برخی از فعالان این حوزه شد .

مقدم ادامه داد: از این رو برنامه امسال به گونه ای پیش بینی شد که در آن فقط از خبرنگاران تجلیل شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تلاش شد تا از همه خبرنگاران بدون در نظر گرفتن هیچ سهمیه برای رسانه ها تجلیل شود .

وی افزود: استاندار زنجان نیز تاکید بر تجلیل از خبرنگاران در روز خبرنگار داشت و از این رو تقدیر از 160 خبرنگار در دستور کار قرار گرفت و در این میان از 17 نفر به طور ویژه تجلیل می شود .

مقدم یادآورشد: سعی مسوولان بر این است که خبرنگاران واقعی از افرادی که در این صنف جای نمی گیرند، منفک شوند و به حتم با این کار تعداد خبرنگارانی که سال آینده تجلیل می شوند واقعی تر خواهد بود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: این اداره کل برای رسانه ها و فعالان این حوزه علاوه بر برگزاری جشنواره و نمایشگاه مطبوعات، دوره های آموزشی مقدماتی و تکمیلی را پیش بینی کرده است .

وی اظهار کرد: خانه مطبوعات این استان راه اندازی شده است و تمام فعالان این حوزه می توانند با عضویت در آن از مزایا و خدمات آن بهره مند شوند .

مقدم خاطرنشان کرد: برگزاری دوره اخلاق حرفه ای از دیگر برنامه هایی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خبرنگاران و فعالان این حوزه پیش بینی کرده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمرنگ شدن برخی اصول اخلاق حرفه ای در میان بعضی از خبرنگاران رسانه ها اشاره کرد و گفت: کپی برداری از خبر رسانه ای دیگر و انتشار آن به نام خود بدون هیچ تغییری یکی از مشکلاتی است که عرصه مطبوعات امروز زنجان از آن رنج می برد و باید این رویه تغییر کند .

در پایان این مراسم از 160 خبرنگار تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار