روز خبر نگار؛ پاسداشت خوبیهاست

مناسبت‌ها و روزهای باشکوه ملی تلنگری برای نکوداشت ارزش‌های انسانی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی است که ممکن است مغفول مانده باشند و نیز نشانه تکریم و توجهی است که فرهنگ و نظام اجتماعی- سیاسی کشور به آن مقوله دارد.

کد مطلب: ۳۸۲۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد

از جمله این مناسبت ها «روز خبرنگار» است. به پاسداشت ارزش‌هایی انسانی و حرفه‌ای چون؛ جستجوگری، صداقت، آگاهی‌بخشی، خردورزی و آزادگی که همه شرافت حرفه خبرنگاری از آن است.

اگر این روز در شهادت خبرنگاری چون"محمود صارمی "گرامی داشته می‌شود، یادآور آن است که خبرنگاران برای حفظ شرافت کاری و آگاهی‌بخشی که بی‌تردید در سایه انتقال اطلاعات میسر است؛ حاضرند سال‌ها و روزها به بند کشیده، سر بریده یا حتی سوزانده شوند، اما ؛هرگز زبان در کام نمی‌کشند و هرگز قلم خود را به مدیحه‌سرایی و تملق در بند نمی‌برند؛ چراکه می‌خواهند جامعه‌ای قدرتمند و توانا داشته باشند که: «توانا بود هر که دانا بود».

روزنامه‌نگاران حرفه‌ای برای اعتلای جایگاه کشورشان در دنیای پر رقابت، خشن و گاه بی اخلاق رسانه، اخلاق‌مدارانه به انتشار دانایی می‌پردازند؛ اما نیک می‌دانند که نشر خردورزی، آگاهی بخشی در گروی کسب دانش، خرد و اطلاعات دقیق و درست است. از این رو همواره در تقویت روحیه کنجکاوی و پرسش‌گری خود می‌کوشند و تلاش دارند تا همیشه به روز باشند.

«خبرگزاری پانا» به عنوان مجموعه‌ای کوچک از خانواده بزرگ رسانه‌ای کشور در هر دو مسیر گام برمی‌دارد. دو مسیری که نه مخالف و نه موازی هم، بلکه در راستای یکدیگرند؛ آموزش، خبررسانی و آگاهی بخشی به جامعه به ویژه مجموعه بزرگ و تاثیرگذار آموزش و پرورش.

واحد آموزش پانا این روز خجسته را که روز تمام خوبی ‎ هاست، به آنان که آمده‌اند با قلم ماندگار شوند، شادباش می‌گوید.

اعظم عابدینی


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار