فرماندار لامِرد خطاب به مسئولین:

بوروکراسی اداری باید از بین رود/ فضای مناسب برای خبرنگاران فراهم سازید

خبرگزاری پانا: فرماندار لامِرد در نهمین جلسه شورای اداری شهرستان لامِرد در سال جاری گفت: بوروکراسی اداری را از میان بردارید چرا که گاهی اوقات این بوروکراسی سرعت سرمایه گذاری و توسعه همه جانبه را کاهش می دهد.

کد مطلب: ۳۸۱۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عبدالرضا منصوری در نهمین جلسه شورای اداری شهرستان لامِرد در سال جاری با بیان اینکه ارزیابی دستگاه ها و نهاد های اجرایی انجام خواهد شد، اظهارکرد: برای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی و نهاد های دولتی در طول سال بازرسانی میان مردم و مسئولان کار ارزیابی را آغاز خواهند کرد.


فرماندار لامِرد با اشاره به عملکرد سال گذشته دستگاه های اجرایی بیان کرد: خوشبختانه دستگاه های اجرایی سال سختی را با موفقیت سپری کرده اند و این موفقیت مرهون تلاش ها و تعهداد همه مسئولان و کارمندان این نهاد ها و دستگاه ها بوده است.
وی جذب اعتبارات را یکی از مهمترین وظیفه دستگاه های اجرایی دانست و گفت: میزان جذب اعتبارات ملی و استانی به تلاش و کوشش دستگاه ها و نهاد های دولتی بستگی دارد.


منصوری با اشاره به تاکیدات استاندار جدید فارس بر جذب سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در شهرستان ها، ابراز کرد: لازمه اشتغال زایی و رونق اقتصادی، استفاده و جذب سرمایه گذارن در شهر ها است و اگر می خواهیم این امر محقق شود باید زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم سازیم.


نماینده دولت تدبیر و امید در لامِرد بر حل مشکلات سرمایه گذران در این شهرستان تاکید کرد و گفت: مشکلاتی که در مسیر پاسخ استعلام ها و مراحل اداری یک سرمایه گذار وجود دارد را حل و بوروکراسی اداری را از میان بردارید چرا که گاهی اوقات این بوروکراسی سرعت سرمایه گذاری و توسعه همه جانبه را کاهش می دهد.


وی ادامه داد: اگر مسئولان یا مدیران شهرستانی در این امر کم کاری کند با آن برخورد جدی خواهد شد.


عالی ترین مقام دولتی در شهرستان لامِرد تصریح کرد: امنیت امروز شهرستان که مقوله اصلی توسعه اقتصادی و زمینه حضور سرمایه گذاران است را مرهون فداکاری ها و تلاش های شبانه روزی این نیرو های انتظامی شهرستان لامِرد هستیم.

منصوری با بیان اینکه قطعا پس از اجرای توفقات هسته ای رویداد مهم اقتصادی رخ خواهد داد، خاطر نشان کرد: در رونق اقتصادی قیمت ها واقع و خدمات نیز بیشتر خواهد شد.


این مقام مسئول به اتفاقات اخیر حوزه فضای مجازی در شهرستان لامرد اشاره و اذعان کرد: فضای مجازی باید کنترول و با افرادی که مطالب ناصحیح و حاشیه ساز را انتقال می دهند برخورد شود.


وی همچنین با اشاره به مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر، مسئولین شهرستان را مورد خطاب قرار داد و گفت: اجرای مصوبات این شورا الزامی است و اگر مسئولی در اجرای آن کوتاهی کند مستقیما به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.


خبرنگاران در توسعه شهرستان نقشی کلیدی دارند


روز خبرنگار و بزرگداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی محور دیگر سخنان منصوری قرار گرفت و وی با بیان اینکه خبرنگاران در توسعه شهرستان نقش کلیدی را بر عهده دارند، بیان کرد: رسالت خبرنگاران در شفاف سازی، اعتماد سازی، بیان مطالبات مردمی و هشدار به مسئولین در انجام به موقع مسئولیتشان و ایجاد آرامش روانی و توسعه همه جانبه است.


وی ابراز کرد: نقش و اهمیت خبر و حوزه رسانه را خوب درک کنید و کمک کنید تا خبرنگاران فعال و پویای شهرستان لامرد در یک فضای مناسب و مثبت فعالیت کنند.


فرماندار لامِرد به خبرنگاران را بازوان ادرات دانست و گفت: رسانه ها و خبرنگاران می توانند خدمات دولت را به گوش مردم برسانند و این حق یک به یک شهروندان است.


تکریم و تجلیل از خبرنگاران یک امر همگانی است


محمد هنرپیشه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامِرد در ادامه این جلسه با اشاره به 17 مرداد ماه روز خبرنگار، این روز را به اصحاب رسانه شهرستان تبریک و بیان کرد:خبرنگاران سربازان بی ادعای هستند که بدون هیچ چشم داشتی شبانه روز تلاش می کنند که ارتباط بین مردم و مسئولین، شفاف سازی و فرهنگ سازی در این عرصه انجام شود.


وی به فعالیت هفت نشریه و چندین دفتر نمایندگی خبرگزاری ها کشوری و ... در لامرد اشاره کرد و گفت: شهرستان لامرد در عرصه رسانه حرف اول را پس از شهر شیراز در استان فارس می زند و از دیدگاه مسئولین استانی شهرستان لامرد جایگاه ویژه و پتانسیل ممتاز در رصه خبر و رسانه نیز دارد.


هنرپیشه مسئولین را مورد خطاب قرار داد و گفت: تکریم و تجلیل از خبرنگان فعال شهرستانی وظیفه همگانی است و متعلق به یک دستگاه دولتی نیست.


گفتنی است در پایان نهمین جلسه شورای اداری شهرستان لامِرد کمیته های هفته دولت نیز مشخص و اعلام شد.


/سیدمحمدحقایقی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار