حضور میلیونی عزاداران حسینی در کربلا/سیاه پوشی ایران اسلامی در اربعین حسینی

خبرگزاری پانا:میلیون ها عزادار حسینی همزمان با اربعین حسینی از سراسر جهان ، خود را به کربلا رسانده اند.

کد مطلب: ۳۸۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته مقامات عراقی طی ده روز گذشته حدود پانزده میلیون عزادار شیعه بدون توجه به تهدیدهای تروریستها، برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین حسینی به شهر کربلا سفر کرده اند.

به مناسبت این مراسم ، همه خیابانهای کربلا پوشیده از پرچم های سیاه و تصاویر امام حسین (ع)و حضرت عباس (ع) است.
مسئولان عراقی به منظور مقابله با تهدیدات، 35 هزار نظامی و نیروی پلیس را به کربلا اعزام کرده است.
به گفته مسئولان عراق برگزاری مراسم عزاداری توسط هلیکوپترهای گشتی نیز نظارت می شود.

همزمان با عزاداری شیعیان جهان در کربلا، مردم شهرها و روستاها و نواحی مختلف ایران اسلامی هم دیشب و امروز با پوشیدن پیراهن سیاه و نصب بیرق های عزا بر سر درِ منازل ، مغازه ها و دیگر مکان های عمومی ، به یاد سالار شهیدان کربلا اشک ماتم می ریزند.
عزاداران حسینی با برپایی مجالس روضه و عزا ، اخلاص و دلدادگی خود را به قافله سالار کربلا حضرت سید الشهدا (ع) و زینب کبری (س) ابراز می کنند.
شیفتگان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همچنین با حضور در مساجد ، زیارتگاهها و حسینیه ها و قرائت زیارت اربعین ، گوش و جان به سخنان واعظان و مرثیه سرایان و مداحان اهل بیت (ع) می سپارند و مصائبی را که پس از عاشورا بر اهل بیت حضرت سید الشهدا (ع) وارد شد ، با آه و ناله و چشمانی اشکبار مرور می کنند.
براساس این گزارش ها ، در اربعین حسینی ، شهر مقدس مشهد و حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) میعادگاه دلسوختگان سرور و سالار شهیدان است.
مجاوران و زائران بارگاه ثامن الحجج(ع) از سراسر کشور خود را به مشهد رسانده اند تا در اربعین حسینی در جوار حریم رضوی عزاداری کنند و عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز کنند.
انبوه هیات های سینه زن و زنجیر زن و کاروانهای پیاده اکنون در مسیرهای منتهی به حرم رضوی درحال عزاداری هستند.
مراسم ویژه روز اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) از ساعت 9 صبح با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در حرم رضوی آغاز شده است.
برای زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی هم ویژه برنامه های عزاداری به زبان‌های عربی، اردو و آذری در رواق‌های دارالرحمه، غدیر و کوثر حرم مطهر برگزار می شود.
همچنین مردم ولایتمدار فارس با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ به یاد امام حسین (ع)، شهدای دشت کربلا و اسیران کوفه و شام اشک ماتم می ریزند.
ذکر مصیبت مداحان، سخنرانی و قرائت ادعیه و زیارت اربعین از جمله برنامه های امروز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار