حضور اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تهران درمجتمع دفع آرادکوه

خبرگزاری پانا: جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تهران و جمعی از مسئولان از بخشهای مرتبط و شهرداری تهران در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه برگزار شد.

کد مطلب: ۳۸۱۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، درابتدای این جلسه غلامحسین آرام با تاکید بر دقت در حوزه پسماند و اهمیت توجه به قانون مدیریت پسماند واجرای الزامات و موارد مربوط به آن خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بالای شهر تهران و شرایط حاکم برآن وظیفه سنگینی بر دوش کارگروه مدیریت پسماند است که در این میان شهردار تهران بعنوان یکی از اعضای اصلی این کارگروه قدمهای خوبی برداشته و همکاری تنگاتنگ اعضای گروه سبب اجرای بهتر قانون مدیریت پسماند خواهد شد.

در ادامه بازگیر ضمن معرفی محورهای جلسه ؛ بر اهمیت اجرای تفکیک پسماند درمبداء و اهمیت اجرای آن توسط شهروندان تاکید کردند.

حسین جعفری ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، به شرح دوبعد فرصت و تهدید در قانون مدیریت پسماند پرداخته و ظهور هر بعد را منوط به نوع حاکمیت و مدیریت در نظر گرفته شده جهت پسماند تولیدی در هر کشورعنوان نمودند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه این سازمان روزانه حدود 7500 تا 8400 تن پسماند شهر تهران و حومه را مدیریت می نمایداظهار داشت: مدیریت 100 تن زباله بیمارستانی بصورت روزانه در کنار40 تا50 هزار تن نخاله ساختمانی نیز؛ 4 تا 5 هزار خودرو را بصورت مستقیم درگیر کرده که در یک نگاه جامع آلودگی هوا و ترافیک نیز مطرح می گردد.

حسین جعفری با اشاره به هزینه های غیر مستقیم از قبیل زمینهای اشغال شده ، آلودگی هوا و زیر ساختهای ایجاد شده و... ؛ به فعالیت مستقیم 18 هزار نفر دربخش پسماند اشاره کرده و گفت: این سازمان از سال گذشته فعالیتهای ویژه ای را در قالب طرح کمپین آسمان آبی و زمین پاک ارائه نموده که توجه ویژه به آموزش و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک پسماند در مبدا از اهم برنامه های این سازمان بوده است.

وی در ادامه آموزش به ادارات و استفاده از ظرفیت آنها جهت تبلیغات زیست محیطی این سازمان ،جذب همکاری گروههای مردمی، مخزن گزاری ،آموزش و اعزام خودروهای مکانیزه به شهرکهای محصور و مجتمع های بلند مرتبه و برگزاری جشنواره و اهدای جوایز به شهروندان را از جمله ظرفیتهای این سازمان در جهت ارتقاء فرهنگ تفکیک پسماند در مبدا و بهبود مدیریت پسماند عنوان نمود.

در ادامه عظیمیان معاون پردازش و دفع سازمان ضمن ارائه گزارش تصویری از روند فعایتهای به اجرا درآمده در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، ازتولید کمپوست گرانوله و کسب آرم استاندارد تا پایان سال جاری که نشان از کیفیت بالای آن می باشد خبرداد.

در انتهای این جلسه حسین جعفری پیشنهاداتی را در خصوص الزام یا توصیه کاربرد کمپوست تولیدی آرادکوه جهت فضای سبز شهرستانهای استان تهران و مدیریت پسماندهای الکترونیکی و پسماندهای صنعتی توسط سازمان با همکاری تولید کننده جهت طرح در جلسه آینده کارگروه ارائه دادند.

بازدید از پروژه‌های زیست محیطی واقع در مرکز دفع نهایی پسماند شامل خطوط پردازش ،سایت هوادهی و کارخانه تولید انرژی از پسماند از برنامه های نهایی کارگروه در مرکز دفع نهایی پسماند بود ه که پس از برگزاری این جلسه انجام شد.

بنابراین گزارش، این جلسه با حضورغلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی ، محمد حسین بازگیر، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، حسین جعفری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار