رئیس آموزش و پرورش منطقه جرقویه علیا اصفهان:

بومی گزینی می تواند مشکل نیروی انسانی مناطق محروم را حل کند

خبرگزاری پانا: رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جرقویه علیا استان اصفهان در سی و دومین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراس کشور در برج میلاد گفت: به دلیل بومی نبودن نیروی انسانی مناطق محروم بسیاری از مدارس فاقد معلم هستند که امیدواریم با بومی گزینی بتوانیم مشکل نیروی انسانی مناطق محروم را حل کنیم.

کد مطلب: ۳۸۱۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

عباس نوریان در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: آموزش و پرورش نهاد گسترده ای است که طیف وسیعی از جامعه را در بر می گیرد وامیدواریم که بتوانیم به فرهنگیان کشور بیشتر توجه کنیم تا عدالت اجتماعی در بین این قشر زحمتکش اجرا شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم منطقه نبود آموزگاران و دبیران بومی در بسیاری از مناطق محروم است و همین موضوع باعث نابرابری آموزشی و عدم تحقق عدالت آموزشی در برخی از مناطق می شود خوشبختانه این موضوع در سیاست های جدید آموزش و پرورش وجود دارد و امیدواریم به زودی با بوم گزینی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.


رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جرقویه علیا استان اصفهان گفت: فضای مجازی فرصتی مغتنم در اختیار جامعه است البته در این فضا تهدیدهایی نیز وجود دارد اما می توانیم در آموزش و پرورش از این فرصت مناسب بهره ببریم و آموزش مجازی را گسترش دهیم.


وی ادامه داد: با توجه به وجود مناطق کم جمعیت و به حدنصاب نرسیدن کلاسها لازم است تا مدارس شبانه روزی را توسعه دهیم تا همگان از آموزش یکسان با امکانات و تجهیزات برابر برخوردار باشند.


نوریان گفت: انتظار می رود تا معلمین شاغل در مناطق محروم مزایایی را داشته باشند تا انگیزه لازم برای آنها ایجاد شود تا در این مناطق حضور یابند و دانش اموزان را از موهبت تحصیل و سواد برخوردار کنند.


رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جرقویه علیا استان اصفهان تصریح کرد: در سالهای اخیر شاهد از رونق افتادن تغذیه دانش آموزان محروم هستیم امیدواریم با تامین اعتبار و برنامه ریزی دانش اموزان در این مناطق در تمام روزهای حضور در مدرسه تغذیه رایگان دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار