در دومین سلسله از برنامه های «ساز و آواز»

«امیر اثنی عشری» و «مهدی امامی» به روی صحنه می روند

خبرگزاری پانا: «امیر اثنی عشری» و «مهدی امامی» طی تاریخ ۳۰ مردادماه سال جاری در دومین سلسله از برنامه های «ساز و آواز» در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران به روی صحنه می روند.

کد مطلب: ۳۸۰۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ این سری از برنامه ها که به منظور زنده نگاه داشتن و توجه مخاطبان به فرم مهم «ساز و آواز» طراحی شده است، امیر اثنی عشری به همراه تار طینوش بهرامی و مهدی امامی به همراه تار بابک راحتی و تمبک سهیل الله دادیان حضور خواهند داشت. در بخش تکنوازان نیز، محمد آدینه محمدی تار، کاوه شفیعی سنتور، به همراه تمبک محمد صفاریه به اجرای برنامه می پردازند.

امیر اثنی عشری در این خصوص گفت: «در اغلب کنسرت های سال های اخیر، ساز و آواز بخش کوتاهی از برنامه را به خود اختصاص می دهد و تمرکز اصلی بر گروه نوازی و تصنیف خوانی است؛ به طوری که در میان قطعات مختلف ضربی، دقایقی کوتاه به آواز پرداخته می شود. اما در سلسله برنامه های ساز و آواز توجه به فرم مهم ساز و آواز و رابطه کیفی این دو و همچنین بیان شخصی هنرمندان مورد توجه ویژه قرار گرفته است. در بخش تکنوازی نیز، توجه به بیان شخصی نوازندگان مورد توجه قرار گرفته است.»

اثنی عشری افزود: «اهمیت برنامه های این چنینی زمانی مشخص می شود که بدانیم امروزه دیگر به ندرت ساز و آواز از رسانه ها دیداری و شنیداری، در دسترس مخطبان قرار می گیرد و با ادامه این روند مخاطبان رفته رفته ارتباط خود را با این مقوله مهم موسیقی ایرانی از دست خواهند داد. این در حالی است که پیشتر از این، برنامه های مستقلی چون گل ها، گلچین هفته، تکنوازان و ... از رادیو برای مخاطبان پخش می شد.»

گفتنی است سلسله برنامه های ساز و آواز، توسط طینوش بهرامی و جمعی دیگر از هنرمندان موسیقی طراحی شده است که با حمایت مرکز آفرینش های هنری فرهنگسرای نیاوران، آقای عباس سجادی و آقای حسنی برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند هم اکنون برای خرید بلیط این برنامه از طریق سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com و همچنین از طریق گیشه فرهنگسرای نیاوران اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار