جوابیه بنیاد سینمایی فارابی به اظهارات نادر طریقت

خبرگزاری پانا: بنیاد فارابی در پاسخ به اظهارات نادر طریقت در خصوص فیلمنامه «فراموش شدگان» جوابیه ای صادر کرد.

کد مطلب: ۳۸۰۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، جوابیه بنیاد سینمایی فارابی درخصوص اظهارات نادر طریقت برای فیلمنامه «فراموش شدگان» که چندی پیش در مصاحبه با خبرنگار پانا مطرح شده بود، به شرح زیر است:

پیرو اظهارات جناب آقای نادر طریقت دربارة فیلمنامه «فراموش شدگان» که در قالب مصاحبه و نامه سرگشاده در رسانه‏ ها منتشر شد، به اطلاع می‏رساند، فیلمنامه مزبور در جلسه مورخ ۱/۵/۱۳۹۳ در شورای تسهیلات بنیاد فارابی بنا بر درخواست نامبرده مطرح و مطابق با تقاضای نویسنده مبنی بر عقد قرارداد نگارش فیلمنامه، موافقت شده است.

شورای مذکور تصمیم گرفت؛ نگارش فیلمنامه توسط آقای نادر طریقت و نظارت آقای مهدی سجاده‏چی با مبلغ بیست میلیون تومان انجام شود که طبق اظهارات آقای طریقت، اصلاحات انجام گردید. مجدداً فیلمنامه «فراموش شدگان» طبق اسناد موجود، در تاریخ ۹/۳/۱۳۹۴ در شورای عالی فرهنگی مطرح و با اکثریت آراء فاقد ارزشهای سینمایی تشخیص داده شد.
اما شورا نظر به حُسن ظن مدیرعامل بنیاد و توصیه وی، برای ساخت ویدئویی فیلمنامه دیگری، ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفت که در صورت احراز شرایط به ایشان تعلق ‏گیرد که ایشان نپذیرفت!
شایان ذکر است، بنیاد سینمایی فارابی، فیلمنامه‏‌هایی را با هدف حمایت نویسندگان آن، خریداری می‏کند که لزوماً با توجه به ظرفیت
ساخت در سینمای ایران، امکان تولید همة فیلمنامه‏‎های نوشته شده وجود ندارد.
لازم به ذکر است بنیاد سینمایی فارابی از فیلم‏نامه‏‌هایی حمایت می‏کند که با اولویت‏های فرهنگی همخوانی دارد. وظیفه قطعی شوراها و بخش فرهنگی بنیاد، تطبیق این مأموریت‏ها با فیلم‏نامه‏‌های ارائه شده است.
بنیاد سینمایی فارابی معتقد است، سعه صدر و همگرایی و اعتماد متقابل، راه حل چالش‏های مالی پیش روی سینما و سینماگران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار