وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رفع تحریم ها در صورت توجه به بخش تولید بسیار مثبت خواهد بود

خبرگزاری پانا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع تحریم ها در صورت توجه به بخش تولید بسیار مثبت خواهد بود.

کد مطلب: ۳۷۹۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در تالار پتروشیمی تبریز با اشاره به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5، اظهار داشت: اگر ما با کشورهای خارجی و اروپایی وارد مذاکره شدیم شرط اول رسیدن به توافق سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه‌هایی بود که موجب انتقال تکنولوژی به کشور شده و به صادرات کشور ما کمک کند.
وی با بیان اینکه در شرایط جدید سیاسی باید به فکر زیرسازی و توسعه صنعت در کشور باشیم، گفت: رفع تحریم ها در صورت توجه به بخش تولید بسیار مثبت خواهد بود، اما در صورتی که رفع تحریم ها به افزایش واردات و قبضه شدن بازار داخل توسط کمپانی های خارجی منجر شود، رفع تحریم ها آثار بدتری از تحریم به تولید ملی وارد خواهد کرد، که البته هرگز چنین نخواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به گله‌مندی‌های مختلف مطرح شده در مورد نرخ بهره بانکی تاکید کرد: ظرفیت بانک‌های کشور همین است و به همین دلیل ریاست محترم جمهوری دستور داده‌اند نظام بانکی بازنگری شود که ما هم برای این امور برنامه داریم اما به هر حال نمی‌توانیم همه کمبودها را در یک روز جبران کنیم.
وی با بیان اینکه استحقاق ملت ایران صادرات 50 میلیارد دلاری غیر نفتی نیست، گفت: کشور همسایه ما 260 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی دارد و ما هیچ وقت کمتر از ان ها نیستیم.
وزیر صنعت تاکید کرد: باید سهم صنعت در صادرات غیر نفتی تا میزان چهار برابر افزایش پیدا کند و میزان بهره وری صنعت به تدریج بهبود پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار